• rozwiń
    • WIG20 2175.51 -0.40%
    • WIG30 2499.91 -0.37%
    • WIG 56317.39 -0.43%
    • sWIG80 11551.33 -0.61%
    • mWIG40 3874.83 -0.50%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Start-up za za miliard dolarów. Unilever płaci za maszynki do golenia

Start-up za za miliard dolarów. Unilever płaci za maszynki do golenia
Foto: Shutterstock Foto: Czy Unilever odbierze rynek Gillette?

Międzynarodowy koncern Unilever, który twierdzi, że każdego dnia ich produktów używa dwa miliardy ludzi, kupił za 1 mld dolarów amerykański start-up Dollar Shave Club, producenta maszynek do golenia.

Unilever to producent artykułów spożywczych, środków czystości i higieny osobistej. W swojej bardzo bogatej ofercie posiada ponad 400 marek, takich jak: Algida, Knorr, Lipton, Hellman's, Domestos, Persil, Axe czy Dove.

Okrągła sumka

Spółka, notowana na giełdzie w Londynie, poinformowała, że podpisała umowę dotyczącą zakupu amerykańskiego start-upu. Według wielu źródeł, zbliżonych do sprawy, wartość transakcji wynosi miliard dolarów, choć ta suma nie została potwierdzona przez żadną ze stron.

Transakcja ma dojść do skutku przed końcem trzeciego kwartału 2016 roku. Zgodę na nią musi jeszcze wyrazić organ regulacyjny.

Unilever twierdzi, że codziennie ich produktów używa dwa miliardy ludzi. Nigdy jednak w ich portfolio nie znalazła się firma, która oferuje przybory do golenia.

Znakomita reklama

Dollar Shave Club została założona w 2011 roku w Kalifornii przez Michaela Dubina i Marka Levine'a. Firma zyskała popularność i rozgłos dzięki znakomitemu marketingowi. Sprzedaż maszynek rozpoczęli w marcu 2012 roku od zamieszczenia w serwisie YouTube krótkiego filmu reklamowego zatytułowanego "Our Blades Are F***ing Great". Wystąpił w nim sam Dubin.

Wideo stało się hitem internetu (do tej pory obejrzano je ponad 23 mln razy), wskutek czego w wciągu pierwszych dwóch dni firma otrzymała 12 tys. zamówień. W ub. roku marka osiągnęła sprzedaż w wysokości 152 mln euro.

Start-up, który działa na razie tylko w USA, Kanadzie i Australii ma dwa miliony abonentów, którym raz w miesiącu wysyła maszynki i ostrza.

Wzrost usług subskrypcyjnych zwrócił uwagę branży, w tym Procter & Gamble, który jest największym konkurentem Unilevera i właścicielem Gillette, największego na świecie producenta maszynek i akcesoriów do golenia. Gillette, do którego należy 70 proc. rynku, uruchomił swoją usługę abonencką w 2015 roku.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane