• rozwiń

"Time" zmienia właściciela. Słynny magazyn przechodzi w ręce miliardera

Social media niszczą nam mózg? Odtwórz: Social media niszczą nam mózg?
Social media niszczą nam mózg?

"Time" kolejny raz zmienia właściciela. Niecałe osiem miesięcy po tym, gdy tytuł został sprzedany amerykańskiej grupie Meredith Corporation. Teraz słynny tygodnik zakupi prezes firmy Salesforce Marc Benioff.

Marc Benioff wraz z małżonką kupią słynny magazyn za 190 mln dolarów jako osoby prywatne, a Salesforce nie będzie stroną w planowanej transakcji. Benioffowie nie zamierzają zasiadać w kierownictwie redakcji, ani ingerować w publikowane treści.

"Kultowa marka"

Umowa ma zostać "zamknięta" w ciągu miesiąca, ale najpierw na przejęcie musi wyrazić zgodę odpowiedni organu nadzoru. Marc Benioff - prezes, współwłaściciel i współzałożyciel firmy Salesforce, powiedział, że on i jego żona mają głęboki szacunek dla tygodnika i jego kultowej marki. "Siła Time'a zawsze polegała na unikalnej narracji dotyczącej człowieka i problemów, które wpływają na nas wszystkich i łączą nas wszystkich" - napisał na Twitterze.

- Jesteśmy zadowoleni, że znaleźliśmy dla marki "Time" tak pełnych pasji nabywców jak Marc i Lynne Benioff. Od ponad 90 lat "Time" opisywał najważniejsze wydarzenia i wpływowe historie, które kształtowały opinie na świecie - oświadczył Tom Harty, szef grupy wydawniczej Meredith Corporation.

Meredith, który jest wydawcą m.in. magazynu "People", sfinalizował zakup "Time'a" zaledwie na początku tego roku, razem z trzema innymi tytułami publikowanymi przez Time Inc. - "Fortune", "Money" i "Sports Illustrated", jednak już w marcu zdecydował się ich pozbyć uznając, że nie pasują do profilu firmy. Jak zaznaczono, rozmowy w sprawie sprzedaży przez Meredith pozostałych trzech tytułów trwają.

Jak zauważa BBC, Benioffowie przejmują tytuł w niepewnych czasach dla mediów drukowanych. "Time" ograniczył nakład i zmaga się z malejącymi przychodami z reklam.

Magazyn jest wydawany od 1923 roku. Uchodzi za jeden z najbardziej opiniotwórczych tytułów w Stanach Zjednoczonych. Wybiera m. in "Człowieka Roku".

Benioff idzie w ślady innych technologicznych potentatów, którzy inwestują w prasę. Szef Amazona Jeff Bezos kupił w 2013 r. "Washington Post", a Laurene Powell Jobs, wdowa po Steve'ie Jobsie, przejęła w ubiegłym roku udziały w magazynie "The Atlantic".

Należący do Benioffa Salesforce oferuje usługi dla biznesu w chmurze. Majatek biznesmena jest wydeniany na ok. 6,7 mld dol.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane