• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Tesla nieco zwalnia. Inwestorzy martwią się

Tesla nieco zwalnia. Inwestorzy martwią się
Foto: Tesla Foto: Tesla skupia się na rozwoju kolejnych modeli aut

Analitycy Barclays dotarli do 98-stronnicowego dokumentu Tesla Motors i znaleźli w nim coś, co może stać się przeszkodą w ekspresowej drodze koncernu do zdobycia rynku motoryzacyjnego - pisze Market Watch. Na wieść o raporcie akcje koncernu spadło w poniedziałek o 3 proc., a w ciągu ostatnich trzech miesięcy już o 15 proc.

Giełda notuje negatywne nastroje po tym firma podała wyniki za czwarty kwartał - stratę i mniejsze od celów dostawy.

Kwestie podstawowe

Tesla poinformowała niedawno, że prowadzi prace nad dwoma nowymi modelami aut - suwem o nazwie X i modelem na rynek masowy o nazwie Model 3. Ten drugi projekt ma być gotowy do sprzedaży w ciągu dwóch, trzech lat.

- Byki nie zwracają uwagi na krótkoterminowe finansowanie. Dla nich liczy się tylko to, czy Tesla w końcu przełamie dominację rynku motoryzacyjnego masowym samochodem elektrycznym - podkreśla Barclays w swojej analizie.

Analitycy zwracają uwagę na trzy - ich zdaniem - ważne sprawy w krótkoterminowej ocenie Tesli. Po pierwsze firma sprzedaje nie tylko samochody budowane na zamówienie. "Wydaje się, że Tesla buduje samochody poza zamówieniami i może mieć dostępne auta używane" - podkreśla Barclays. Tesla opisuje swoje zapasy produkcyjne na sumę 400 mln dolarów, w tym "małą część pojazdów dostępnych do natychmiastowej sprzedaży" - poza modelami pokazowymi i samochodami będącymi w użyczeniu.

"To jest odejście od przeszłości - sprzedaż nie tylko modeli >>build to order<<" - podkreśla Barclays.

Po drugie Tesla nie wydaje odpowiednio dużo na swoją "giga" fabrykę. Jak pisze Market Watch, wydatki kapitałowe Tesli koncentrują się głównie na modernizacji modelu S i X, a nie na fabryce nowoczesnych akumulatorów. Firma wydała na razie ok. 107 mln dolarów na rozwój fabryki.

Po trzecie depozyty klientów obejmują obecnie zaliczki jeszcze przed dostawą. Dawniej depozyty klientów były wskaźnikiem aktywności zamówień. Obecnie Tesla zawiera umowy na przedpłaty co powoduje większe trudności w określeniu wysokości podstawowych zamówień - pisze serwis.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane