• rozwiń
    • WIG20 2193.08 -0.18%
    • WIG30 2492.97 -0.05%
    • WIG 56516.23 -0.22%
    • sWIG80 11177.09 -0.09%
    • mWIG40 3943.55 -0.47%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Ryanair pod lupą Brukseli. Wątpliwości w sprawie biletów

Odwołane loty Ryanair w Europie. Utrudnienia dla tysięcy pasażerów Odtwórz: Odwołane loty Ryanair w Europie. Utrudnienia dla tysięcy pasażerów
Odwołane loty Ryanair w Europie. Utrudnienia dla tysięcy pasażerów "Źródło: tvn24"

Ryanair zmienił politykę sprzedaży biletów, przez co belgijscy pasażerowie będą musieli dochodzić swoich praw przed sądami nie w Belgii, a w Irlandii - poinformowały w piątek belgijskie media. Komisja Europejska wyraziła wątpliwości co do nowych regulacji przewoźnika.

Jak donoszą m.in. dzienniki "La Libre Belgique" i "Le Soir", 2 października niskokosztowe linie lotnicze Ryanair wprowadziły zmiany w warunkach sprzedaży biletów. Belgijski klient nie będzie już mógł dochodzić swoich praw przed sądem belgijskim, ale będzie musiał to uczynić przed sądem w Irlandii, bo to tam przewoźnik ma swoją główną siedzibę.

Kto poleci do Irlandii?

Ta zmiana może zniechęcić wielu pasażerów z Belgii do ubiegania się o odszkodowanie, np. za odwołany lot, bo w tym celu będą musieli udać się do Irlandii lub wynająć prawników w tym kraju. "Kto będzie dość wytrwały (i jednocześnie będzie miał wystarczająco zasobny portfel), by zapłacić irlandzkiemu prawnikowi, by odzyskać odszkodowanie w wysokości od 250 do 400 euro?" - pyta "Le Soir".

Jak informuje dziennik, nowy zapis mówi o tym, że "wszelkie spory wynikające z niniejszej umowy lub w związku z nią podlegają jurysdykcji sądów irlandzkich".

O tę kwestię była pytana w piątek Komisja Europejska. Rzecznik KE Christian Wigand podkreślił, że zasady dotyczące ochrony konsumentów muszą być respektowanie przez wszystkich w Unii Europejskiej.

- KE wezwała więc irlandzkie i europejskie organy ochrony konsumentów, by zajęły się sprawą. Sieć instytucji zajmujących się ochroną konsumentów (ang. Consumer Protection Cooperation Network) przedyskutuje praktyki Ryanaira w kwestii praw konsumentów w ciągu dwóch tygodni - zaznaczył.

Z powodu strajków Ryanair w ostatnich miesiącach odwołał wiele lotów z belgijskich lotnisk w Zaventem i Charleroi. Media wskazują, że w związku z tym w sądach belgijskich jest dużo spraw, w których pasażerowie przedstawiają roszczenia wobec linii lotniczych a to przekłada się na duże koszty dla przewoźnika.

Spore problemy

W poniedziałek Ryanair ostrzegł inwestorów, że jego całoroczne zyski będą niższe niż oczekiwano z powodu m.in. konieczności wypłaty odszkodowań za odwołane z powodu strajku loty.

W ubiegłym tygodniu strajkował personel kabinowy Ryanaira z Belgii, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Portugalii i Włoch oraz jego niemieccy piloci. Protest udaremnił podróż ponad 40 tys. pasażerów.

Szef Ryanaira Michael O’Leary podkreślił, że strajki odbiły się na zaufaniu klientów i w rezultacie spowodowały spadek rezerwacji. Wobec tego, linie są zmuszone do kasowania niektórych tras oraz zamykania swoich baz.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane