• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Temat: Rosja

Rosja rozszerza propagandę: rusza francuskojęzyczna wersja Sputnika

Rosja rozszerza propagandę: rusza francuskojęzyczna wersja Sputnika
Foto: shutterstock.com Foto: Kreml rozszerzył w ostatnim czasie swe możliwości medialne, otwierając w Londynie studio dla Russia Today

Rosja uruchomiła w czwartek nowy multimedialny serwis informacyjny Sputnik w języku francuskim. Od 2005 r. działa tam całodobowy anglojęzyczny kanał RT (Russia Today). - Sputnik to medium, które się wyróżnia zwłaszcza doborem tematów, punktem widzenia i zdolnością rozumienia świata - uważa redaktor naczelna Margarita Simonian.

Kreml rozszerzył w ostatnim czasie swe możliwości medialne, otwierając w Londynie studio dla RT i uruchamiając projekt internetowej agencji Sputnik, który w roku 2015 ma być dostępny w 30 językach, by "alternatywny" głos Moskwy w sprawach międzynarodowych był słyszany - pisze agencja AFP.

Zrozumieć Rosję

- Sputnik to medium, które się wyróżnia zwłaszcza doborem tematów, punktem widzenia i zdolnością rozumienia świata - uważa redaktor naczelna Margarita Simonian.

Poza materiałami bieżącymi Sputnik, jak pisze AFP, opublikował w czwartek artykuły odzwierciedlające punkt widzenia władz rosyjskich, takie jak "Agencje ratingowe instrumentem nacisku na Rosję" czy "Ukraina i Rada Bezpieczeństwa ONZ: tradycyjna histeria". (Agencja S&P poinformowała w poniedziałek o obniżeniu ratingu kredytowego Rosji do poziomu śmieciowego z prognozą negatywną, a na nadzwyczajnym posiedzeniu Rady Bezpieczeństwa ONZ uznała, że atak prorosyjskich separatystów na strategiczny ukraiński port Mariupol był "umyślnie wymierzony w cywilów" i może być równoznaczny ze zbrodnią wojenną).

Strona francuska agencji Sputnik została dodana do wersji w językach: angielskim, niemieckim, hiszpańskim, chińskim, tureckim, kirgiskim i abchaskim.

Sputnik obejmuje obcojęzyczne serwisy informacyjne agencji RIA Nowosti i rozgłośni "Gołos Rossii", które połączyły się w grudniu 2014 roku w nową państwową agencję informacyjną Rossija Siegodnia (Rosja Dziś), której dyrektorem generalnym jest Dmitrij Kisielow, główny propagandzista Kremla.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
andrzej_henry
Ten kraj tj. USSR całkiem zbaraniał,, nie znam głupszego ustroju jak komuna i dyktatura. Powinni im zablokować tą telewizję, ruskie powinni oglądać zachód słońca hahaha............
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane