• rozwiń

Chciał zemsty. Stworzył robota do rozmów z telemarketerami

Chciał zemsty. Stworzył robota do rozmów z telemarketerami
Foto: Diana Varisova/wikimedia.org/(CC BY-SA 3.0) Foto: Robot stanie się koszmarem pracowników call center?

Inżynier Roger Anderson stworzył robota, który rozmawia z natrętnymi telemarketerami. To jego zemsta za to, że jeden ze sprzedawców źle potraktował jego synka.

Roger Anderson jest inżynierem, który opracowuje systemy telefoniczne wykorzystywane w biurach. To one każą dzwoniącym wybierać jedynkę, jeśli chcą połączyć się z sekretariatem, a dwójkę gdy np. wolą połączyć się z księgowością. 



W wolnym czasie inżynier, którego historię opisuje "New York Times", stworzył automatycznego robota, który może stać się koszmarem dla natrętnych telemarketerów. Jeśli rozmówca uzna, że nie ma już ochoty rozmawiać z telefonicznym sprzedawcą, może go przekierować pod specjalny numer, a wtedy za niego rozmowę dokończy robot.

Jak działa?

Robot nie jest wprawdzie zaawansowanym osiągnięciem z dziedziny sztucznej inteligencji, ale doskonale radzi sobie z rozmówcą tak, aby tracić jego czas. Wyczuwa, kiedy sprzedawca milknie kończąc zdanie i odpowiada jedną z wielu bezsensownych odpowiedzi zupełnie niezwiązanych z tematem. W ten sposób rozmowa nie może potoczyć się dalej, a sprzedawca traci czas. Ponieważ nie może ubić interesu, traci tęż pieniądze.

W repertuarze tekstów robota jest np. "właśnie obudziłem się z drzemki, wziąłem lekarstwa i jestem bardzo zmęczony", albo "może pan mówić trochę wolniej", czy też "pana głos przypomina mi znajomego z liceum". Zdarza się też, że system nie czeka na to aż sprzedawca skończy mówić tylko przerywa mu głupim pytaniem w stylu: "lubi pan kawę?".

Dla każdego

Obecnie z aplikacji-robota może korzystać każdy. Można ją zainstalować na telefony stacjonarne i komórkowe. Wystarczy dodać do książki adresowej numer telefonu 214-666-4321 i kiedy zadzwoni do nas telefoniczny sprzedawca, przekierować rozmowę właśnie na ten numer.

Jak podaje "NYT" z systemy korzysta już coraz więcej osób. Tylko w ostatnim miesiącu z opcji przekierowania rozmowy na robota skorzystano ponad 70 tys. razy. Po przełączeniu rozmowa trwała jeszcze zwykle 3-4 minuty.

Dlaczego?

Anderson stworzył robota, bo kilka lat temu kiedy zadzwonił do niego telemarketer, to inżynier oddał słuchawkę swojemu synkowi. Sprzedawca nie zrozumiał żartu i zwymyślał małego chłopca. Od tamtego dnia Anderson planował zemstę. Teraz wydaje się, że wreszcie osiągnie swój cel.

Czy roboty zastąpią ludzi w pracy? Rozmowa w TVN24 BiS

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (9)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Kiichigo
Świetne. Ja musiałam zlikwidować stacjonarny, bo dzwonili do mnie codziennie o 8 rano i to w wolne dni, kiedy chciałam się wyspać :/
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
bwm9
Robot zastępuje pracownika czy zatem pracodawca płaci za niego ZUS, aby utrzymać emerytów.
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
denm
O czym ty pierniczysz, robot nie zastępuje pracownika telemarketingu tylko rozmówcę po drugiej stronie.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
kamil_anonim
Humanoidy w przyszłość zastąpią przecietnęgo pracownika, to już tylko później pozostanie rządzącym wymyślić jak wyeliminować zbędna szarą masę ludzkości która wyniszcza planetę temu 1% najbogatszych na świecie.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane