• rozwiń
    • WIG20 2226.15 -0.42%
    • WIG30 2523.50 -0.33%
    • WIG 58622.10 -0.33%
    • sWIG80 11587.49 +0.13%
    • mWIG40 3749.04 -0.26%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Rekordowa kara za wyciek danych. Linie lotnicze "zaskoczone i rozczarowane"

Kawecki o RODO Odtwórz: Kawecki o RODO
Kawecki o RODO "Źródło: TVN24 BiS"

Linie lotnicze British Airways zostały ukarane rekordową grzywną w wysokości 183 milionów funtów za wyciek danych z 2018 roku. Cyberprzestępcy podszywający się pod firmową stronę wyłudzili wówczas dane około 500 tysięcy pasażerów - podał w poniedziałek serwis BBC.

Szef British Airways Alex Cruz zaznaczył, że linie są "zaskoczone i rozczarowane" karą nałożoną przez brytyjskie biuro ds. danych osobowych (ICO).

- British Airways szybko zareagowały na nielegalny proceder wykradania danych naszych klientów. Nie znaleźliśmy dowodów, jakoby dotknięte wyciekiem dane zostały wykorzystane w dalszych oszustwach - dodał Cruz.

Dodał też: - Chcielibyśmy przeprosić naszych klientów za niedogodności, jakie to wydarzenie mogło spowodować.

Przedsiębiorstwo ma 28 dni na złożenie odwołania od decyzji. - Zamierzamy podjąć wszelkie stosowne kroki i stanowczo chronić stanowiska linii, na przykład poprzez złożenie odpowiednich odwołań - zaznaczył Willie Walsh, szef International Airways Group, w skład której wchodzą British Airways.

Poprzedni rekord

ICO wskazało, że to największa kara przydzielona w historii organizacji i pierwsza, którą podano do publicznej wiadomości po wprowadzeniu w Unii Europejskiej Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Suma 183 mln funtów (ok. 864 milionów złotych) stanowi 1,5 proc. globalnych obrotów BA w 2017 r. Maksymalna przewidywana przez RODO kara to 4 proc. przychodów firmy.

Poprzedni brytyjski rekord wysokości grzywny za łamanie zasad ochrony danych osobowych należał do koncernu Facebook, ukaranego na kwotę 500 tys. funtów po skandalu Cambridge Analytica - przypomniał serwis BBC.

Do cyberataku na system British Airways doszło pomiędzy 21 sierpnia a 5 września ubiegłego roku. Jego ofiarą mogło paść ponad pół miliona pasażerów firmy. Przestępcy przekierowywali klientów do fałszywej wersji strony przewoźnika i wyłudzali informacje. Wśród przejętych danych znalazły się imiona i nazwiska, adresy e-mail oraz dane kart kredytowych wraz z kodami bezpieczeństwa CVV.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane