• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Rafalska chce wyjąć z dyrektywy o pracownikach delegowanych kluczowy sektor

Rafalska: transport międzynarodowy i kabotaż powinien być wyjęty z dyrektywy Odtwórz: Rafalska: transport międzynarodowy i kabotaż powinien być wyjęty z dyrektywy
Rafalska: transport międzynarodowy i kabotaż powinien być wyjęty z dyrektywy "Źródło: TVN24 BiS"

Transport międzynarodowy powinien być wyjęty z dyrektywy o pracownikach delegowanych i powinien być odrębnie negocjowany - powiedziała w środę w Paryżu szefowa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Elżbieta Rafalska.

Szefowa MRPiPS spotkała się w środę w Paryżu ze swoją francuską odpowiednik na tym stanowisku Muriel Pénicaud. Tematem rozmów były m.in. kwestie związane dyrektywą o pracownikach delegowanych.

Stanowisko V4

Rafalska podkreśliła, że w czasie spotkania rozmawiano o kluczowych sprawach dotyczących transportu. - Jesteśmy zobowiązani mandatem i nasze stanowisko jest związane z Grupą Wyszehradzką. Poruszamy się w obszarze uzgodnień, które były ustalone 19 lipca, one są dla nas absolutnie wiążące  - powiedziała. Jak wyjaśniła, "transport międzynarodowy i kabotaż powinien być wyjęty z dyrektywy o pracownikach delegowanych i powinien być odrębnie negocjowany".

Podkreśliła, że spotkanie było otwarte i merytoryczne.

W ubiegłym roku roku Komisja Europejska przedstawiła propozycję nowelizacji dyrektywy z 1996 r. w sprawie delegowania pracowników w UE. Najważniejszą proponowaną zmianą jest wprowadzenie zasady równej płacy za tę samą pracę w tym samym miejscu. Oznacza to, że pracownik wysłany przez pracodawcę tymczasowo do pracy w innym kraju UE miałby zarabiać tyle, co pracownik lokalny za tę samą pracę.

Polskie firmy delegują do pracy w krajach UE prawie pół miliona pracowników. W opinii polskiego rządu, jeśli przepisy weszłyby w życie, znacznie pogorszyłoby to pozycję polskich przedsiębiorców na rynku UE - m.in. firm transportowych, które przestałyby być konkurencyjne wobec zachodnich przewoźników.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane