• rozwiń
    • WIG20 2312.79 -0.27%
    • WIG30 2655.18 -0.53%
    • WIG 59759.16 -0.56%
    • sWIG80 11948.34 -0.51%
    • mWIG40 4165.76 -1.73%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Znany producent chce się pozbyć dżinsów. "Zmiana upodobań"

Ubrania dostaną drugie życie. Nowy pomysł na użycie niechcianej odzieży Odtwórz: Ubrania dostaną drugie życie. Nowy pomysł na użycie niechcianej odzieży
Ubrania dostaną drugie życie. Nowy pomysł na użycie niechcianej odzieży "Źródło: TVN24 BiS"

Amerykańska korporacja odzieżowa VF, właściciel takich marek jak Wrangler i Lee, chce wydzielić ze swych struktur dział wytwarzający ubrania dżinsowe - podała w poniedziałek agencja Associated Press. Koncern ma się skoncentrować na szybko rozwijającej się branży produktów sportowych. Podział firmy ma się zakończyć w pierwszej połowie przyszłego roku.

Jak wskazano, podział firmy VF wynika ze zmiany upodobań Amerykanów, którzy coraz częściej zamieniają dżinsy na spodnie do jogi. Tradycyjni wytwórcy odzieży dżinsowej, podkreślono, by nie wypaść z rynku coraz częściej decydują się na produkcję denimu z domieszką stretchu. 

Podział firmy ma się zakończyć w pierwszej połowie przyszłego roku - podano.

Zmiana upodobań

Agencja zaznaczyła, że zmiana upodobań odbiorców była widoczna w kwartalnych wynikach firmy VF, która ogłosiła w poniedziałek, że chce wydzielić ze swych struktur dział produkcji odzieży z dżinsu.

W ostatnich trzech miesiącach, jak podano, przychody amerykańskiego koncernu ze sprzedaży produktów sportowych typu activewear wzrosły o 25 proc., a typu outdoor - o 6 proc., zaś wyrobów dżinsowych - o 3 proc.

Producent szacuje, że w całym obecnym roku rozliczeniowym przychody jego działów wytwarzających towary outdoor zwiększą się o 6-8 proc., a tzw. active - o 13-14 proc. Natomiast wpływy działu dżinsowego mają pozostać na niezmienionym poziomie.

Jak podała w poniedziałek firma VF, wydzielenie działu wyrobów dżinsowych przyniesie jej roczne wpływy w wysokości 2,5 mld dolarów. Dział wytwarzający produkty sportowe typu outdoor i activewear, w skład którego wejdą marki: North Face, Timberland, Altra, Icebreaker i Williamson-Dickie miałby generować rocznie ok. 11 mld dolarów.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane