• rozwiń
    • WIG20 2359.02 +0.31%
    • WIG30 2713.20 +0.30%
    • WIG 60976.51 +0.31%
    • sWIG80 12070.70 +0.28%
    • mWIG40 4279.59 +0.32%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Rośnie współpraca Chin z Europą. Tysiące pociągów na torach

12.05.2017 | Chiny stawiają na "Jeden pas jeden szlak". Szansa czy zagrożenie dla Polski? Odtwórz: 12.05.2017 | Chiny stawiają na "Jeden pas jeden szlak". Szansa czy zagrożenie dla Polski?
12.05.2017 | Chiny stawiają na "Jeden pas jeden szlak". Szansa czy zagrożenie dla Polski? "Źródło: Fakty z zagranicy"

Chińskie koleje państwowe poinformowały, że ponad 4 tysięcy pociągów towarowych kursowało między Państwem Środka a Europą w ciągu pierwszych sześciu lat od otwarcia regularnych połączeń towarowych na tej trasie - pisze dziennik "China Daily".

99,7 proc. kursów odbyło się zgodnie z rozkładem - oświadczył przedstawiciel chińskich kolei Han Shurong na spotkaniu przedstawicieli Chin oraz krajów Europy Środkowej i Wschodniej, które odbyło się w czwartek w mieście Ningbo na wschodzie kraju.

"W przeszłości większość pociągów wracała do Chin pusta ze względu na brak towarów, a w ubiegłym roku ponad połowa z nich wracała załadowana" - podkreślił Han. Wśród transportowanych między kontynentami towarów wymienił sprzęt elektroniczny (głównie telefony komórkowe i komputery), odzież, samochody, żywność, wino, kawę, drewno i maszyny.

Od kiedy

Połączenie kolejowe między Chinami a Europą uruchomiono w sierpniu 2011 roku dzięki inauguracji linii między chińskim Chongqing (Czungking) w środkowej części kraju a niemieckim Duisburgiem.

Obecnie kolej łączy 28 chińskich i 29 europejskich miast w 11 krajach Starego Kontynentu. Pierwszy pociąg z Chin do Wielkiej Brytanii przybył w połowie stycznia br. Dzięki temu połączeniu Londyn stał się 15. europejskim miastem, z którego można się bezpośrednio dostać koleją do Chin.

Trasa wiedzie między innymi przez Francję, Belgię, Niemcy, Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan. Stanowi element inicjatywy gospodarczej Pasa i Szlaku, czyli projektu reaktywowania dawnego szlaku handlowego wiodącego z Chin do Europy, który z końcem średniowiecza i wraz z rozrostem imperium osmańskiego stracił na znaczeniu. Nowy Jedwabny Szlak prowadzi przez kraje środkowoazjatyckie, przez Polskę, do Europy Zachodniej.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane