• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Czterdzieści cystern i dwie doby załadunku. Historyczny transport asfaltu drogą morską

Wynagrodzenie zarządu PKN Orlen w 2018 roku wyniosło łącznie ponad 4,7 miliona złotych Odtwórz: Wynagrodzenie zarządu PKN Orlen w 2018 roku wyniosło łącznie ponad 4,7 miliona złotych
Wynagrodzenie zarządu PKN Orlen w 2018 roku wyniosło łącznie ponad 4,7 miliona złotych "Źródło: PKN Orlen"

Dzięki współpracy spółek grupy PKN Orlen, Orlen Lietuva oraz Orlen Asfalt, po raz pierwszy w historii Litwy, w tamtejszym porcie w Kłajpedzie, doszło do załadunku asfaltu na statek i wysłania go do klientów, w Szwecji, a także Norwegii - podał Orlen Asfalt.

Do realizacji załadunku asfaltu na statek o pojemności 4 tysięcy ton wykorzystano 40 cystern samochodowych, które kursowały wahadłowo pomiędzy rafinerią w Orlen Lietuva Możejkach a portem w Kłajpedzie. Czas załadunku, który trwał 48 godzin przy dopuszczalnym, wynoszącym do 72 godzin.

"Sprzedaż asfaltu na statek to efekt realizacji celów strategicznych, jakimi są rozwój potencjału produkcji i sprzedaży eksportowej z rafinerii w Możejkach. Projekt ten pokazał, że jest możliwość dostarczania asfaltu statkami na rynki Skandynawskie, a w planach jest dotarcie także do Wielkiej Brytanii. Realizację tych celów ułatwia i uzasadnia lokalizacja rafinerii w Możejkach" - podkreślił Orlen Asfalt.

Spółka zaznaczyła, że wysłanie asfaltu drogą morską to nie jedyny duży projekt sprzedaży asfaltów na Litwie, gdyż w ostatnim czasie rafineria Orlen Lietuva w Możejkach wyprodukowała asfalt, na potrzeby wykonania wymiany nawierzchni pasu startowego na lotnisku w Wilnie. Wykonawcą wymiany była łotewska firma A.C.B, która korzystała z usług podwykonawców z Wilna - EUROVIA Lietuva, FEGDA oraz Lemminkainen Lietuva.

"Do realizacji tego projektu wykorzystano 4 tys. ton asfaltu, który ze względu na rangę inwestycji musiał być dostarczony w metodzie just-in-time (dokładnie w takim czasie, w jakim złożono zapotrzebowanie na produkt - red.)" - wyjaśnił Orlen Asfalt.

Jeden z największych dostawców

Orlen Asfalt to jeden z największych w Polsce i Europie Środkowej dostawców lepiszcza bitumicznego wykorzystywanego do produkcji nawierzchni asfaltowych. Jak informuje spółka, aktualnie ofertę stanowią tam asfalty pochodzące z pięciu ośrodków produkcyjnych w Płocku i Trzebini w Polsce, Pardubicach i Litvinovie w Czechach oraz w Możejkach na Litwie.

Orlen Asfalt produkuje asfalty drogowe i przemysłowe, w tym asfalty modyfikowane, przeznaczone do nawierzchni, po których odbywa się transport ciężki. W 2013 r. spółka otworzyła swój oddział w Rumunii.

Rafineria Orlen Lietuva w Możejkach to jedyny tego typu zakład w krajach bałtyckich. Obecnie Orlen Lietuva jest największym podatnikiem na Litwie.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane