• rozwiń
    • WIG20 2171.75 -0.91%
    • WIG30 2464.87 -1.07%
    • WIG 57485.19 -0.98%
    • sWIG80 11656.29 +0.30%
    • mWIG40 3750.76 -1.91%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Transport

Opuścisz samolot, dostaniesz 10 tysięcy dolarów. Zmieniają zasady po skandalu

Wyrzucili pasażera z samolotu. "Spadnie na nich lawina konsekwencji" Odtwórz: Wyrzucili pasażera z samolotu. "Spadnie na nich lawina konsekwencji"
Wyrzucili pasażera z samolotu. "Spadnie na nich lawina konsekwencji" "Źródło: TVN24 BiS"

Planujemy zmiany, żeby udowodnić, że to pasażer jest dla nas najważniejszy - zapowiadają amerykańskie linie lotnicze United Airlines. Firma zapewnia, że w razie przepełnienia samolotu pasażer, który zdecyduje się dobrowolnie opuścić pokład, będzie mógł liczyć na odszkodowanie sięgające nawet 10 tysięcy dolarów. To efekt skandalu, który kilka tygodni temu ściągnął na United falę krytyki.

Jak informuje BBC, oprócz wysokich rekompensat United mają też wprowadzić szereg innych rozwiązań. Zrezygnują z korzystania z usług funkcjonariuszy, których zadaniem jest wyprowadzanie pasażerów z pokładu. Oczywiście za wyjątkami, gdy takiej reakcji będą wymagały względy bezpieczeństwa.

Pasażerowie, którzy już zajęli miejsca, nie będą też proszeni o opuszczenie samolotu wbrew woli. Dodatkowo przewoźnik co roku będzie przeprowadzał szkolenia dla pracowników, ucząc ich odpowiedniej reakcji w trudnych sytuacjach.

Zła sława

Te działania to odpowiedź United na ogromny kryzys wizerunkowy, z którymi ostatnio się zmaga.

"Na początku miesiąca zawiedliśmy naszych pasażerów oraz samych siebie" - czytamy w oświadczeniu na stronie internetowej przewoźnika.

O co chodzi? Załoga jednego z lotów United wywlekła siłą pasażera, łamiąc mu przy tym nos i pozbawiając dwóch zębów. Powodem interwencji było przepełnienie pokładu, do którego doszło w wyniku sprzedaży zbyt dużej liczby biletów.

Film z incydentu trafił do sieci i ściągnął na United falę krytyki.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (7)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
piotr_bo
Błędem było nie sprzedanie zbyt wielu biletów tylko fakt, że obsługa naziemna wpuściła na pokład zbyt wielu pasażerów, gdyby standardy działały należycie, człowiek ten w ogóle nie zostałby wpuszczony na pokład samolotu, a oni się zorientowali dopiero jak zabrakło im miejsc.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Weobelek25
Ten pobity pasażer niefortunnego lotu już zdaje sobie sprawę z tego, że będzie bogaty...bardzo bogaty!!! Prawnicy wycisną teraz z United Airlines ostatni grosz !!!!
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Weobelek25
To Prezes tych linii jest za ten stan rzeczy Odpowiedzialny !!! "To nigdy nie powinno się wydarzyć" ale się wydarzyło i za pieniądze potraktowano człowieka gorzej niż śmiecia !!! Prezes odnotuje teraz kolejny zysk ??? Warto było ???
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Michałezjk
Czytajmy ze zrozumieniem "DO 10 tysięcy dolarów". Czyli nie, że obligatoryjnie 10000 tylko do według dobrej woli firmy. Czyli w praktyce "masz tu pisiont zielonych na obiad i jazda samolotu albo cie wyniesiemy" i nic nie dostaniesz
  • 3
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Piotru70
Ten kto opusci samolot dostanie, a ten który się nie zgodzi będzie wyleczony i dostanie milion dolarów odszkodowania.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane