• rozwiń
    • WIG20 2344.03 +0.97%
    • WIG30 2681.21 +0.94%
    • WIG 60902.04 +1.18%
    • sWIG80 11928.15 +0.52%
    • mWIG40 4035.38 +0.48%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

OECD: komputery w szkołach nie poprawiają wyników uczniów

OECD: komputery w szkołach nie poprawiają wyników uczniów Odtwórz: OECD: komputery w szkołach nie poprawiają wyników uczniów
Foto: Shutterstock | Video: TVN24 Biznes i Świat Foto: Komputery w szkołach nie poprawiają wydajności? | Video: OECD: komputery w szkołach nie poprawiają wyników uczniów

Inwestowanie w komputery i technologie dostępne dla uczniów nie zwiększa ich wydajności i nie poprawia wyników - wynika z badania przeprowadzonego przez OECD.

Co więcej, analitycy podkreślają, że częste korzystanie z komputerów w szkołach zwiększa prawdopodobieństwo słabszych wyników.

Zdaniem dyrektor ds. edukacji OECD Andreasa Schleichera technologia w szkole wywołała "zbyt wiele fałszywych nadziei".

Co dokładnie?

Raport OECD analizuje wpływ technologii szkolnej na globalne wyniki testów takich jak Pisa - przeprowadzanych wśród uczniów w 70 krajach.

Jak czytamy, w systemach edukacyjnych, w których więcej zainwestowano w technologie informatyczne i komunikacyjne nie wykazują "wyraźnej poprawy" w wynikach badań Pisa.

- Jeśli spojrzeć na kraje z najlepszymi wynikami takie jak te z Azji Wschodniej, byli oni bardzo ostrożni w użyciu technologii w szkołach - podkreśla Schleicher. - Uczniowie, którzy często używają tabletów i komputerów często wydają się gorsi niż ci, którzy robią to umiarkowanie - dodaje.

Ile dokładnie?

Roczne globalne wydatki na technologie edukacyjne w szkołach oceniane są na 17,5 mld funtów. W samej Wielkiej Brytanii jest to 900 mln funtów.

Pomimo tego raport OECD nie pozostawia wątpliwości: uczniowie, którzy bardzo często używają komputerów w szkole mają gorsze wyniki; ale ci, którzy korzystają z komputerów umiarkowanie - dwa razy w tygodniu mają "nieco lepsze wyniki w nauce" niż uczniowie, którzy robią to rzadko.

Dodatkowo badania wykazały, że technologie informatyczne w szkole nie przyczyniają się z "znacznym" zakresie do podwyższania umiejętności w czytaniu czy matematyce. "Systemy edukacyjne w takich krajach jak Korea Południowa czy Szanghaj mają niższy poziom korzystania z komputerów, ale lepsze osiągnięcia edukacyjne.

Schleicher podkreśla jednak, że ustalenia raportu nie powinny być wykorzystywane jako "usprawiedliwienie", aby nie korzystać z technologii w szkołach, ale jako bodziec do znalezienia skuteczniejszego podejścia do tematu.

Raport zawiera też ciekawe dane dotyczące liczby uczniów na jeden szkolny komputer. I tak w czołówce znalazły się takie kraje jak Australia (0,9), Nowa Zelandia (1,2), Makau (1,3), Wielka Brytania (1,4) i Czechy (1,6). Na końcu rankingu znalazły się Kolumbia (3,7), Szwecja (3,7), Portugalia (3,7), Polska (4) i Islandia (4,1).

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane