• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-15 17:15

Dostosuj

McDonald's znalazł sposób na amerykańskie problemy. We Francji działa znakomicie

McDonald's znalazł sposób na amerykańskie problemy. We Francji działa znakomicie
Foto: wikipedia.org Foto: McDonald's postawi na samoobsługowe punkty sprzedaży?

Malejąca sprzedaż, niezadowolenie klientów z wolnej obsługi, napięcia w kontaktach z franczyzobiorcami i przeciążone menu - to tylko kilka problemów, z którymi w USA musi mierzyć się McDonald's. Jak pisze "Business Insider", klienci poszukują coraz szybszych i łatwiejszych sposobów obsługi. Podobno jednak koncern odkrył sposób, w jaki może dotrzeć do amerykańskich konsumentów. To samoobsługowe kioski.

Podobne rozwiązanie jest już stosowane we wszystkich restauracjach marki we Francji. Klient zamawia za pośrednictwem specjalnego terminala, płaci, a jedzenie odbiera przy kasie. To pozwala zaoszczędzić sporo czasu i ominąć tak nielubiane kolejki - czytamy.

Trzy powody

Zdaniem szefa McDonald's Steve'a Easterbrooka, kioski mają trzy główne zalety:

1. Klienci lubią mieć wybór i to na wyciągnięcie ręki. Zdaniem Easterbrooka ok. 40 proc. klientów restauracji we Francji składa zamówienia właśnie przy użyciu specjalnych kiosków, szczególnie w najbardziej zatłoczonych godzinach.

2. Pracownicy restauracji są mniej zestresowani. Samoobsługowe stanowiska pozwalają rozładować kolejki i zmniejszyć presję na załogę. Liczy się tez dokładność - klient może dłużej się zastanowić, ale też dokonać dokładnie takiego wyboru, jak chce.

3. Ludzie wydają więcej pieniędzy. Mniejsza presja to też większa chęć zakupów. Zdaniem Easterbrooka są dowody na to, że klienci korzystający z kiosków kupują więcej jedzenia.

Rozwiązanie opisywane przez "BI" stosowane jest również w części polskich restauracji tej marki.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (5)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
SEBBAX
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
pawel_sosin
Takie terminale dostępne są również w Polsce, a przynajmniej w większości McD w Warszawie... często jednak zamiast przyspieszyć proces obsługi wprowadzają niepotrzebny chaos
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Maly_P_kow
Nie wiem czy tak jest wszędzie po rzadko bywam w środku ale ostatnio taki kiosk widziałem gdzieś w okolicach Skierniewic ;)
  • 1
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
jan_nowak0eus
A ja pamiętam jak Cheeseburger kosztował 2zł. I wtedy opłacało się jadać w makdonaldzie. Teraz wolę iść na kebaba.
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane