• rozwiń
    • WIG20 2089.92 -0.65%
    • WIG30 2390.53 -0.65%
    • WIG 55743.53 -0.54%
    • sWIG80 11537.56 -0.41%
    • mWIG40 3731.77 -0.57%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:27

Dostosuj

Gdy na zewnątrz śnieg... Rośnie sprzedaż przez smartfony

Gdy na zewnątrz śnieg... Rośnie sprzedaż przez smartfony
Foto: Shutterstock/ shutterstock Foto: Z racji trudnych warunków pogodowych, konsumenci spędzali więcej czasu w domach

Podczas serii gwałtownych burz śnieżnych tylko 9 stycznia sprzedaż online za pośrednictwem smartfonów na wschodzie USA wzrosła o 31 proc. - podali właśnie analitycy IBM. Eksperci firmy wskazują jednak, że dzięki zaawansowanym narzędziom analityki danych nawet nagłe załamanie pogody, nie musi oznaczać strat dla biznesu.

Specjaliści z IBM, na podstawie danych dostarczonych przez IBM Digital Analytics Benchmark ocenili, że blisko 25 proc. wszystkich zakupów online dokonywanych w skali kraju miało miejsce w kilku północno-wschodnich stanach, gdzie odnotowano największe burze śnieżne tej zimy - odpowiednio 2 i 9 lutego. Z racji trudnych warunków pogodowych, konsumenci spędzali więcej czasu w domach, decydując się tym samym na zakupy online - często za pomocą smartfonów i tabletów.

Nieprzewidziane trudności

Eksperci firmy, podając przykład firmy produkującej sprzęt sportowy (Moosejaw Mountaineering z Madison Heights w stanie Michigan), podkreślają, że dzięki nowoczesnym narzędziom analitycznym, nawet tak niespodziewane zjawiska takie jak załamania pogody nie muszą oznaczać strat dla biznesu. Powiązanie danych pogodowych, obserwacji zachowania konsumentów w mediach społecznościowych i optymalizacji łańcucha dostaw, może sprawić, że nieprzewidziane trudności (takie jak załamanie pogody) mogą stać się nie zagrożeniem, ale szansą dla biznesu. Kluczem jest reagowanie na zmiany i wyzwania w czasie rzeczywistym.

Sprawne zarządzanie modelami dystrybucji - w internecie i w fizycznych punktach sprzedaży - jest obecnie możliwe dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym, które łącząc dane z wielu źródeł, wskazują w czasie rzeczywistym optymalne rozwiązania zarówno w obszarze marketingu (wyświetlanie reklam na urządzeniach mobilnych), jak i logistyki (zwiększenie zapasów w magazynach sprzedaży online).

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane