• rozwiń
    • WIG20 2248.71 -0.87%
    • WIG30 2595.68 -0.64%
    • WIG 59015.14 -0.54%
    • sWIG80 13969.08 +0.12%
    • mWIG40 4520.40 +0.11%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka

"Kommiersant": firmy mogą stracić miliard dolarów w związku z blokadą Telegramu

Departament Stanu rozszerza sankcje przeciwko Rosji Odtwórz: Departament Stanu rozszerza sankcje przeciwko Rosji
Departament Stanu rozszerza sankcje przeciwko Rosji "Źródło: tvn24"

Potencjalne straty finansowe rosyjskiego biznesu w najbliższych miesiącach w razie kontynuowania blokady komunikatora Telegram mogą wynieść miliard dolarów - pisze w czwartek dziennik “Kommiersant”. Gazeta powołuje się na oceny firmy Flexbby, producenta oprogramowania.

Firma szacuje, że ograniczenie dostępu w Rosji do komunikatora mogło dotknąć około 400 podmiotów, które wykorzystywały adresy IP Google i Amazon. Firmy te zetknęły się z zakłóceniami w funkcjonowaniu m.in. systemów płatniczych, geolokacji, obsługi klientów, współpracy z bankami, przechowywania danych i innych serwisów.

Blokowanie adresów

Jak podaje “Kommiersant”, szef Flexbby Andriej Prokofiew zwrócił się do rzecznika praw przedsiębiorców w sferze regulacji internetu Dimitrija Mariniczewa z apelem o opracowanie działań wspierających firmy, które zostały poszkodowane podczas blokowania adresów IP. Rzecznik powiedział dziennikowi, że tego apelu na razie nie otrzymał, ale oczekuje fali skarg od poszkodowanych przedsiębiorstw.

Rosyjski regulator Roskomnadzor zaczął 16 kwietnia blokowanie na terenie Rosji Telegramu, po tym jak komunikator nie przekazał na żądanie Federalnej Służby Bezpieczeństwa kluczy kryptograficznych do deszyfrowania korespondencji przesyłanej za pomocą aplikacji. Telegram rozpoczął obchodzenie blokady, zmieniając adresy IP. Operatorzy w związku z tym blokują podsieci, co prowadzi do problemów z dostępem do innych stron internetowych.

Konsultacje

Przedstawiciele regulatora powiedzieli “Kommiersantowi”, że ocenianie strat poniesionych przez firmy z powodu blokady adresu IP nie leży w kompetencji Roskomnadzoru. Zapewnili, że już prowadzone są konsultacje z biznesem dotyczące “wypracowania wspólnych decyzji w celu zapewnienia, by funkcjonowanie infrastruktury odbywało się bez zakłóceń”. Według danych resortu na jego telefon interwencyjny wpłynęło dotąd 46,1 tys. zgłoszeń.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane