• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-15 17:15

Dostosuj

9 demotywujących zachowań szefów. Dlaczego pracownicy rzucają pracę?

9 demotywujących zachowań szefów. Dlaczego pracownicy rzucają pracę?
Foto: Shutterstock Foto: Co sprawia, że ludzie zmieniają pracę?

Niewiarygodne, jak często menadżerowie narzekają na pracowników, którzy nie patrząc na interes firmy odchodzą z pracy - pisze "Business Insider". Jest jednak kilka powodów, dla których dobrzy pracownicy właśnie tak się zachowują. Serwis opisuje dziewięć zachowań, które mogą doprowadzić do odejścia pracowników.

1. Przepracowanie

Nic nie wypala dobrych pracowników tak, jak przepracowanie. To pułapka, w którą wpadają menadżerowie. Przepracowany członek załogi, szczególnie jeśli jest jednym z najlepszych pracowników, czuje się tak, jakby był karany za swoją dobrą pracę. Najnowsze badania Stanforda pokazują, że wydajność pracownika spada, gdy jego tydzień pracy przekracza 50 godzin.

2. Niedocenienie i brak nagród za dobrą pracę

Każdy lubi uznanie, tym bardziej jeśli ciężko pracuje i daje z siebie wszystko. Menadżerowie muszą komunikować się z ludźmi, aby wiedzieć, co sprawia, że czują ci się dobrze w firmie. Dla jednych będzie to podwyżka, dla innych - publiczna pochwała. Muszą też nagradzać za dobrze wykonaną pracę.

3. Brak dbałości o pracowników

Ponad połowa osób, które rezygnują z pracy, robią to ze względu na relację z szefem. Dobrze prowadzone firmy potrafią zorientować się, czy ich menadżerowie umieją połączyć profesjonalizm z byciem człowiekiem. Jak czytamy, szefowie, którzy nie interesują się swoimi pracownikami, mają wyższy wskaźnik rotacji wśród załogi.

4. Niedotrzymywanie zobowiązań

Wiarygodny menadżer to ten, który dotrzymuje zobowiązań danych pracownikom. Udowadnia w ten sposób, że jest wiarygodny i honorowy. Ci, którzy tego nie robią ,wykazują brak szacunku wobec pracowników - podkreśla "Business Insider".

5. Zatrudnianie i promowanie niewłaściwych ludzi

Dobry, pracowity i efektywny pracownik chce współpracować z podobnie myślącymi profesjonalistami. Gdy obok pojawiają się osoby inaczej podchodzące do pracy, jest to bardzo duży czynnik demotywujący. Jeszcze gorsze jest promowanie niewłaściwych osób, szczególnie poprzez awanse. To powoduje, że dobrzy pracownicy nie czują się docenieni i odchodzą.

6. Brak możliwości realizowania swoich pasji

Utalentowani pracownicy to zazwyczaj pasjonaci w jakiejś branży. Umożliwienie im realizowania tych pasji poprawia ich wydajność i zadowolenie z pracy. Menadżerowie boją się jednak, że jeśli pozwolą ludziom realizować swoje pasje, spadnie ich wydajność i efektywność. Jest to strach nieuzasadniony - czytamy.

7. Brak możliwości rozwoju kompetencji

To w gestii menadżera leży, aby znalazł pole do rozwoju umiejętności pracowników. Oczywiście tych zawodowych. "Najbardziej utalentowani pracownicy chcą otrzymywać informacje zwrotne od swojego szefa. To pozwala zatrzymać ich na stanowiskach" - pisze "BI". Bo dzięki temu wiedzą, w którym kierunku mogą się rozwijać.

8. Brak kreatywności

To sprawia, że pracownik zaczyna nienawidzić swojej pracy. Czuje się jak trzymany w klatce i ograniczany. Status quo go nie zadowala.

9. Brak nowych wyzwań intelektualnych

Wielcy szefowie motywują swoich pracowników do osiągania rzeczy, które na pierwszy rzut oka wydają się nie do pomyślenia. Zamiast ustawiać małe, nudne cele popychają ludzi do rzeczy wymagających większego zaangażowania. Zadaniem dobrego menadżera jest zrobić wszystko, aby pomóc pracownikowi osiągnąć sukces.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane