• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Czwarty dzień strajku pilotów Lufthansy. 20 tys. pasażerów ma kłopoty

Foto: PAP/EPA Foto: Aktualna akcja protestacyjna jest dwunastym strajkiem w ciągu roku

Zgodnie z zapowiedzią, piloci Lufthansy rozpoczęli w sobotę o północy czwarty dzień strajku. Jak poinformowały niemieckie linie, w tym dniu protest obejmie głównie pasażerskie rejsy długodystansowe i loty cargo. Dotknie około 20 tys. pasażerów.

W piątek Lufthansa musiała odwołać 790 z 1,4 tys. połączeń krótko- i średniodystansowych. Protest dotknął w tym dniu około 94 tys. pasażerów, a od środy - początku obecnej fali strajkowej - łącznie 220 tys. podróżnych.

Poinformują z wyprzedzeniem

Jak oświadczyła ekspert związku zawodowego pilotów Cockpit do spraw płacowych Ilona Ritter, o

ewentualnych dalszych strajkach związek poinformuje tak jak dotąd z 24-godzinnym wyprzedzeniem. Ritter ponownie wezwała Lufthansę do poważnych rozmów w sprawie całościowego uregulowania konfliktu.

Aktualna akcja protestacyjna jest dwunastym strajkiem w ciągu roku. Cockpit walczy o zachowanie przywilejów emerytalnych.

Cockpit uzasadnia akcję strajkową między innymi tym, że w prowadzonych w ubiegłym tygodniu negocjacjach z pracodawcą nie osiągnięto żadnego postępu w spornej kwestii zasad wypłacania pilotom świadczeń przedemerytalnych. Obecnie piloci już w wieku 55 lat mogą ubiegać się o przejście na wcześniejszą emeryturę, z zachowaniem 60 proc. dotychczasowych poborów. Zarobki pilotów z największym stażem sięgają 250 tys. euro rocznie. Cockpit reprezentuje 5,4 tys. pilotów zatrudnionych w Lufthansie.

Lufthansa chce podnieść wiek uprawniający do przejścia na wcześniejszą emeryturę. Młodzi piloci rozpoczynający obecnie pracę mają być całkowicie pozbawieni tych uprawnień. W związku z silną konkurencją ze strony tanich linii lotniczych oraz przewoźników z Azji, Lufthansa realizuje radykalny program oszczędnościowy rozbudowując m.in. sektor tanich linii lotniczych. Warunki proponowane pilotom w tych spółkach Lufthansy są znacznie gorsze od warunków pracy i płacy w firmie macierzystej.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane