• rozwiń
    • WIG20 2208.54 -0.16%
    • WIG30 2497.43 -0.11%
    • WIG 57950.18 -0.06%
    • sWIG80 11410.26 -0.38%
    • mWIG40 3665.88 +0.46%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Po kontrowersyjnej kampanii sklepy wycofują produkty luksusowej marki

Dolce&Gabbana przeprasza Chińczyków Odtwórz: Dolce&Gabbana przeprasza Chińczyków
Dolce&Gabbana przeprasza Chińczyków "Źródło: youtube/Dolce&Gabbana"

Produkty luksusowej marki Dolce&Gabbana zostały wycofane z niektórych chińskich sklepów internetowych w związku z oburzeniem wokół kontrowersyjnej kampanii reklamowej.

Firma opublikowała w mijającym tygodniu film pokazujący chińską modelkę, która usiłuje zjeść makaron i

pizzę pałeczkami.

Kampanii zarzucono brak poszanowania dla chińskiej kultury i upowszechnianie stereotypów.

Jak pisze BBC, kontrowersje mogą zagrozić pozycji Dolce&Gabbana na jednym z największych na świecie rynków luksusowych.

"Nie mamy nic, oprócz szacunku"

Kryzys marki pogłębił się, gdy na profilu Diet Prada pojawiły się zrzuty ekranu wiadomości napisanych rzekomo przez współzałożyciela marki Stefano Gabbana.

W jednej z nich miał napisać, że we wszystkich wywiadach będzie opowiadać, że "Chiny to obrzydliwy kraj". Firma twierdzi, że konto Gabbany zostało zhakowane.

"Przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane przez te nieautoryzowane posty. Nie mamy nic, oprócz szacunku, do Chin i narodu chińskiego" – napisała marka na Instagramie.

 

Konsumenci zdezorientowani

Włoska marka odwołała pokaz mody w Szanghaju na początku przyszłego tygodnia. W piątek produkty Dolce& Gabbana nie były dostępne na głównych chińskich stronach e-commerce Taobao i JD.xom, a także na mniejszych platformach Kaola i Secco.

Wicedyrektor badań w zajmującej się analizą rynku w firmie Mintel Alina Ma powiedziała, że "reklama zdaje się pokazywać, iż marka nie rozumie chińskich konsumentów i spowodowała, że są oni zdezorientowani".

- Oni chcą marki, która ich zna, to sprawia, że czują się ważni – powiedziała Alina Ma.

Chiny to kluczowy rynek dla przedsiębiorstw oferujących towary luksusowe. Sporządzony przez firmę konsultingową Bain&Company raport przewiduje, że rynek dóbr luksusowych w Chinach kontynentalnych wzrośnie w tym roku o 22 proc.

Inne kontrowersje

To nie pierwszy raz, gdy Dolce&Gabbana wzbudza kontrowersje. W kwietniu ubiegłego roku marka opublikowała kampanię na platformie Weibo, która pokazała ubogich ludzi w zaniedbanych dzielnicach Pekinu wraz z modelami Dolce Gabbana.

Zdjęcia zostały skrytykowane za szerzenie stereotypów na temat chińskiej historii poprzez pokazywanie starych części miasta, a nie nowoczesnego wizerunku Pekinu.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane