• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Brytyjczycy zamrażają konta bankowe Russia Today. "Niech żyje wolność słowa"

Brytyjczycy zamrażają konta bankowe Russia Today. "Niech żyje wolność słowa" Odtwórz: Brytyjczycy zamrażają konta bankowe Russia Today. "Niech żyje wolność słowa"
Foto: Shutterstock Foto: Brytyjczycy zamrażają konta bankowe Russia Today | Video: Brytyjczycy zamrażają konta bankowe Russia Today. "Niech żyje wolność słowa"

Redaktor naczelna rosyjskiej telewizji publicznej Russia Today (RT) Margarita Simonian napisała w poniedziałek na portalu społecznościowym Twitter, że brytyjskie władze zamroziły wszystkie konta należące do redakcji. "Niech żyje wolność słowa" - ironizowała.

Margarita Simonian  zamieściła na swoim koncie na Twitterze posta: „Zamknęli nasze konta w Brytanii. Wszystkie nasze koszta. +Decyzja nie podlega weryfikacji+. Niech żyje wolność słowa!”.


 

Przedstawiciele Russia Today twierdzą, że bank nie udzielił żadnego wyjaśnienia do tej decyzji. Dodał także, że cała grupa Royal Bank of Scotland Group, której NatWest jest częścią, odrzucała obsługę RT.

Russia Today informuje, że NatWest napisał do londyńskiego oddziału redakcji: „Niedawno dokonaliśmy przeglądu pańskich umów bankowych z nami i doszliśmy do wniosku, że nie będziemy dostarczać tych usług”.

Jak podaje BBC, bank miał podać, że decyzja jest ostateczna, a bank „nie jest gotowy, aby wchodzić w jakiekolwiek dyskusje”.

Sankcje z przeszłości

W przeszłości telewizja była karana przez regulatora rynku medialnego Ofcom za stronnicze relacje oraz nieprzestrzeganie standardów dziennikarskich w relacjach z wojen na Ukrainie i w Syrii. Brytyjskie media regularnie krytykowały RT jako propagandowe ramię Kremla.



Rzeczniczka prasowa rosyjskiego ministerstwa spraw zagranicznych Maria Zacharowa skomentowała doniesienia o zamknięciu kont, krytykując Wielką Brytanię za to, że "na drodze wyjścia z Unii Europejskiej porzuciła wszelkie zobowiązania dotyczące wolności wypowiedzi".

RT to kanał informacyjny należący do rosyjskiego rządu. Stacja nadaje w Wielkiej Brytanii od października 2014 roku i ma około 0,02 proc. udziałów w rynku telewizyjnym. Uruchomieniu stacji towarzyszyła kampania reklamowa we wszystkich środkach londyńskiego transportu publicznego z hasłem "Zadawaj więcej pytań" i sugestiami dotyczącymi cenzury oraz stronniczości zachodnich mediów. Wśród regularnych gości stacji było wielu kontrowersyjnych brytyjskich polityków.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (26)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
usmiech_prezesa
"wolnosc i demokracja" czyli falsz, klamstwo, obluda, hipokryzja i na dodatek cenzura.
  • 0
  • 4
  • zgłoś naruszenie
zamknij
NeutronStar
USA I Europa napadły na wiele krajów bliskiego wschodu, sprowokowały i sfinansowały wojny, które tam mają miejsce, doprowadziły do smierci milionów ludzi i masowej migracji. I te kraje sa bezkarne. Sankcje ustnawiaja.
A teraz bronia obcinających głowy pedofili z Al-Nusra, gwałacacych dzieci i mordujacych ludzi. Niesłychane!
  • 3
  • 8
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Efendi123
Brytyjczycy dawno powinni byli to zrobić, tak samo jak zamrozić aktywa i majątki oligarchów kumpli Putina jak Abramowicz na przykład. Zamiast tego trzymają ruskich zdrajców i szpiegów u siebie, wstyd przed Królową...
  • 5
  • 2
  • zgłoś naruszenie
zamknij
phantomas111
Za bardzo są umoczeni w biznesach z sowietami. W sumie więc to doskonale, że się ich odetnie od UE niebawem. Niech się kiszą we własnym sosie :)
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Piotru70
USA robiło to samo z Japonią podczas okresu Wielkiej Wojny. Wymusiło na Japonii atak, to samo robią z Rosją.
  • 0
  • 10
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Piotru70
Nie wiem jak można minusować mój post, zachowujecie się jak Ukraińcy którzy piszą własną historię, ta dla nich wygodniejszą. Ale prawda jest taka ze USA ma za uszami tak samo jak Rosja. Pogódźcie się z tym, albo żyjcie dalej w zakłamaniu.
  • 1
  • 6
  • zgłoś naruszenie
zamknij
jawotr
Czyli że, Russia Today też przeniesie się do Warszawy.;-)
  • 4
  • 2
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane