• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Temat: Afera w Volkswagenie

Volkswagen manipulował pomiarami CO2. Bruksela chce wyjaśnień od wszystkich państw UE

Na czym polegała manipulacja Volkswagena? Odtwórz: Na czym polegała manipulacja Volkswagena?
Foto: Shutterstock | Video: TVN24 Biznes i Świat Foto: KE prosi państwa unijne o zbadanie sprawy | Video: Na czym polegała manipulacja Volkswagena?

Komisja Europejska zwróciła się do ministrów ochrony środowiska i przemysłu wszystkich państw unijnych o poinformowanie, czy mają jakąkolwiek wiedzę na temat "nieprawidłowości" dotyczących emitowania dwutlenku węgla przez samochody - poinformował Reuters.

Uwikłany w skandal z manipulowaniem pomiarami emisji tlenków azotu w swych samochodach niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen poinformował we wtorek, że jego wewnętrzna kontrola wykryła także nieprawidłowości przy mierzeniu emisji dwutlenku węgla. Według dotychczasowych ustaleń może to dotyczyć około 800 tys. pojazdów.

Jak to się stało?

W widzianym przez Reutera liście Komisja napisała, że nic nie było jej wiadomo o jakichkolwiek nieprawidłowościach dotyczących pomiarów emisji dwutlenku węgla w samochodach i chciałaby wsparcia unijnych rządów "dla wyjaśnienia jak i dlaczego mogło do tego dojść". Dodała, że skontaktowała się już w tej sprawie z niemieckim Federalnym Urzędem Ruchu Motorowego (KBA) i poruszy te kwestię z analogicznymi agendami innych państw na czwartkowym spotkaniu w Brukseli.

Datowany 5 listopada list, który podpisali unijna komisarz do spraw przemysłu Elżbieta Bieńkowska oraz unijny komisarz do spraw klimatu i energii Miguel Arias Canete, wzywa państwa członkowskie do zbadania tej sprawy. Zwraca się do wszystkich branżowych ministrów o przedstawienie do końca bieżącego miesiąca "jakichkolwiek dowodów lub informacji dotyczących ewentualnych nieprawidłowości związanych z certyfikowaniem poziomu emisji dwutlenku węgla", a także o podanie "ilu z nowo zarejestrowanych w waszych krajach w latach 2012-2014 samochodów mogło to dotyczyć".

Komisja Europejska oświadczyła Reuterowi, że nie komentuje nieupublicznionych dokumentów.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane