• rozwiń

Powrót boeingów z kłopotami. Padają kolejne terminy

Boeing w tarapatach. Produkcja 737 Max pod znakiem zapytania Odtwórz: Boeing w tarapatach. Produkcja 737 Max pod znakiem zapytania
Boeing w tarapatach. Produkcja 737 Max pod znakiem zapytania "Źródło: TVN24 BiS"

Boeingi 737 Max mogą nie otrzymać zgody na loty nawet do lutego 2020 roku - poinformowała w środę agencja Reutera. Samoloty zostały uziemione po dwóch katastrofach, w których w sumie zginęło 346 osób.

Boeing spodziewał się, że w USA odpowiednia zgoda zostanie wydana jeszcze przed końcem 2019 roku. Amerykański koncern zapewnia, że wprowadził niezbędne modyfikacje oprogramowania komputerów pokładowych i inne poprawki oraz że przeprowadzone loty testowe wykazały pełną sprawność tych samolotów.

Opóźnienie

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) poinformowała jednak, że nadal bada problemy dotyczące samolotu Boeing 737 Max i potwierdziła, że nie wyda zgody na dopuszczenie maszyn tego typu do lotów z pasażerami przed końcem roku.

Urzędnicy federalni powiedzieli agencji Reutera, że decyzji FAA można się spodziewać najwcześniej w styczniu, chociaż niektórzy z nich sądzą, że może to być dopiero w lutym.

Znaczące opóźnienie w zatwierdzeniu do lotów 737 Max może zmusić Boeinga do dużych zmian w produkcji samolotów, co będzie miało konsekwencje dla całego globalnego łańcucha dostaw oraz dla wielu klientów linii lotniczych - przestrzegają eksperci.

Szef Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego Alexandre de Juniac ostrzegł w środę, że linie lotnicze zbliżają się do kresu możliwości sprawnego zarządzania flotami przy wyłączeniu 737 MAX z eksploatacji.

Przewoźnicy będą potrzebowali co najmniej 30 dni na przygotowanie maszyn i załóg, gdy FAA wyda zgodę na loty 737 Max.

Katastrofy

Boeingi 737 Max uziemiono w rezultacie dwóch katastrof - w Indonezji w październiku ubiegłego roku i w Etiopii w marcu tego roku - w których łącznie zginęło 346 osób.

Przyczyną tych katastrof było najprawdopodobniej wadliwe oprogramowanie kontrolujące system MCAS automatycznie zapobiegające przeciągnięciu (utracie siły nośnej). Wszystkie 737 Max, będące w posiadaniu linii lotniczych na całym świecie, w tym również należące do polskiego LOT-u, zostały wycofane z eksploatacji do czasu uzyskania nowego certyfikatu dopuszczającego do lotów z pasażerami.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Stefan_007
Boeing rozważał, czy skonstruować nową maszynę wąskokadłubową, czy po raz kolejny modyfikować ponad 50-letni model 737, z kadłubem o jeszcze starszym pochodzeniu, bo z modelu 707 z lat 1950. Postanowili modyfikować, bo "taniej" i "szybciej". Teraz płacą za to pójście na skróty.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane