• rozwiń
    • WIG20 2189.78 -0.08%
    • WIG30 2490.47 -0.05%
    • WIG 58128.58 +0.13%
    • sWIG80 11646.60 +0.22%
    • mWIG40 3827.30 +0.09%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:21

Dostosuj

Gigant promuje loty do Krakowa piciem wódki. Miasto odpowiada

American Airlines zaprasza do Krakowa na wódkę Odtwórz: American Airlines zaprasza do Krakowa na wódkę
Foto: Shutterstock | Video: American Airlines Foto: Koncepcja promocji połączenia do Krakowa nie spodobała się władzom stolicy Małopolski | Video: American Airlines zaprasza do Krakowa na wódkę

Napij się wódki z przyjacielem - tak linie lotnicze American Airlines zachęcają do odwiedzenia Krakowa. Władze miasta krytykują sposób promocji nowego połączenia amerykańskiego przewoźnika i podkreślają, że stolica Małopolski ma o wiele więcej do zaoferowania.

W ubiegłym tygodniu linia lotnicza American Airlines poinformowała, że uruchomi w przyszłym roku swoje pierwsze połączenie do Polski. Samoloty przewoźnika będą latać od 7 maja na trasie z Chicago do Krakowa.

Połączenie do stolicy Małopolski jest jednym z pięciu nowych destynacji z USA obok Casablanki, Tel Awiwu, Budapesztu i Pragi.

American Airlines na swoim kanale w serwisie YouTube rozpoczęło już promocję nowych połączeń. W spocie występuje wiceprezydent firmy Vasu Raja, który zachęca, aby w Tel-Awiwie pójść na plażę, w Budapeszcie - odbyć rejs po Dunaju, w Casablance - odwiedzić targ przypraw, a w Pradze - obejrzeć spektakl marionetkowy. Z kolei Kraków promowany jest jako miejsce, w którym można napić się wódki z przyjacielem.

Stanowcza reakcja

Taka koncepcja promocji połączenia do Krakowa nie spodobała się jednak władzom stolicy Małopolski. W oświadczeniu opublikowanym w mediach społecznościowych czytamy, że "nie wpisuje się ona w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa, które jest postrzegane jako wyjątkowe miejsce UNESCO, przyciągające co roku licznych turystów, którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej Krakowa".

Jak dodano "Kraków to jednocześnie nowoczesne centrum akademickie, które oferuje bogatą ofertę usług konferencyjnych i medycznych".

"To miasto, w którym na bazie dziedzictwa kulinarnego, produktów regionalnych i filozofii slow food rozwija się nowoczesna gastronomia. Doceniła to Europejska Akademia Gastronomiczna, która nadała Krakowowi tytuł Europejskiej Stolicy Gastronomicznej 2019 roku" - podkreślono.

Przedstawiciele miasta zaznaczyli, że powyższe fakty zostały "pominięte przez specjalistów od reklamy tej linii lotniczej, którzy słabo przygotowali się do tego zadania, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat". "Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines. Szkoda, że na takim potencjale projektowany jest rozwój tego przewoźnika" - dodali.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Pawello10
Odwieczna zasada - Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Nie zaklinajcie rzeczywistości. Polacy chleją wódkę n potęgę i są z tego znani na całym Świecie.
  • 3
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane