• rozwiń
    • WIG20 2154.80 +0.29%
    • WIG30 2439.89 +0.34%
    • WIG 56781.82 +0.24%
    • sWIG80 11451.18 -0.23%
    • mWIG40 3620.92 +0.21%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Handlowy gigant blokuje konta części klientów

"Zegar na 10 tysięcy lat". Jego budowę sfinansował szef Amazona Odtwórz: "Zegar na 10 tysięcy lat". Jego budowę sfinansował szef Amazona
"Zegar na 10 tysięcy lat". Jego budowę sfinansował szef Amazona "Źródło: Twitter/Jeff Bezos"

Amazon blokuje konta klientów, którzy zbyt wiele razy zwracali towar zakupiony w serwisie. Takie działania są często podejmowane bez wyjaśnień ani ostrzeżeń ze strony giganta handlu elektronicznego - poinformował dziennik "Wall Street Journal". "Musimy reagować, by chronić dobro wszystkich, którzy korzystają z naszych usług" - odpowiadają w informacji przesłanej tvn24bis.pl przedstawiciele firmy.

"WSJ" zauważa, że Amazon przez długie lata utrzymywał wizerunek firmy słynącej z dobrej obsługi klientów i prokonsumenckiego nastawienia, które przejawiało się m.in. w łatwości, z jaką klient mógł odesłać niespełniający jego oczekiwań towar.

Luźne zasady regulujące zwroty produktów sprzedawanych przez Amazon - według "WSJ" -spowodowały, że klienci serwisu podobnego traktowania zaczęli oczekiwać również od innych firm sprzedających swoje towary na portalu koncernu.

E-mail o zamknięciu konta

Dziennik przytacza przypadek jednego z klientów Amazona, który w marcu otrzymał e-mail powiadamiający go o zamknięciu konta w serwisie ze względu na naruszenie regulaminu korzystania z platformy.

List informował również o tym, że klient "nie może założyć kolejnego konta ani korzystać z cudzego celem dokonywania zakupów na Amazonie".

Obsługa klienta serwisu Amazon wyjaśniła właścicielowi zablokowanego konta, że jego usunięcie spowodowane jest częstymi zwrotami towarów. Klient w 2018 roku zwrócił jeden zakupiony przedmiot, natomiast w ubiegłym roku - cztery.

"WSJ" zwraca uwagę, że podobnych przypadków jest bardzo wiele. Niektórzy rozżaleni klienci swoje historie opisali w mediach społecznościowych, inni zaś zdecydowali się wysłać listy protestacyjne do administracji portalu Amazon.

Wszystkich klientów platformy łączy fakt, że ich konta w serwisie zostały usunięte bez ostrzeżenia bądź wyjaśnień - zaznacza dziennik.

Stanowisko Amazona

"Chcemy, aby ze stron Amazon mógł korzystać każdy, ale sporadycznie zdarzają się sytuacje, w których ktoś przez dłuższy czas dokonuje nadużyć na naszych serwisach" - tłumaczy działania firmy rzecznik prasowa Amazon w Polsce Marzena Więckowska.

Jak wyjaśnia, "nigdy nie podejmujemy tych decyzji lekko, ale przy ponad 300 milionach klientów na całym świecie musimy reagować, by chronić dobro wszystkich, którzy korzystają z naszych usług".

"Jeśli którykolwiek z klientów uważa, że popełniliśmy błąd, zachęcamy go do skontaktowania się z nami bezpośrednio, aby móc sprawdzić jego konto i podjąć odpowiednie działania" - podkreśla Więckowska.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane