• rozwiń

Dni A380 są policzone? Airbus myśli o rezygnacji z produkcji podniebnego olbrzyma

Dni A380 są policzone? Airbus myśli o rezygnacji z produkcji podniebnego olbrzyma
Foto: EPA Foto: Airbus A380 to największy samolot pasażerski na świecie

Airbus stoi przed poważnym dylematem. Europejski koncern lotniczy zastanawia się, czy unowocześnić swój flagowy samolot A380 czy w ogóle zrezygnować z jego produkcji.

Airbusowi nie udało się znaleźć w tym roku przewoźników chętnych na kupno dwupoziomowego A380. - Przed grupą stoi decyzja dotycząca przyszłości samolotu - powiedział inwestorom Ton Enders, prezes Airbusa.

Niepewna przyszłość

Liczby nie wyglądają dla Airbusa najlepiej. Wprawdzie przez najbliższe trzy lata - dzięki zamówieniom od dotychczasowych klientów - produkcja wydaje się niezagrożona, ale już perspektywy na 2018 rok i później są bardzo niepewne.

Airbus poinformował, że priorytetem dla koncernu jest uczynienie A380 bardziej atrakcyjnym dla klientów i upewnienie się, że nie uderzy to w zyski grupy. Ale szef finansów Harald Wilhelm przyznał, że jednym z rozważanych rozwiązań jest zaprzestanie produkcji maszyny.

Airbus pozyskał w tym roku tylko jednego nowego klienta - firmę Amadeo, która leasinguje samoloty.

Tymczasem Air France odłożył dostawę dwóch z dwunastu zamówionych A380.

Enders powiedział, że decyzja o przyszłości samolotu zostanie podjęta wyłącznie w oparciu o względy komercyjne. - Oznacza to, że musimy mieć przekonujące argumenty biznesowe, musimy mieć bazę przekonanych klientów i nie możemy dopuścić do zmniejszenia zysków - zaznaczył.

Presja

Airbus jest obecnie pod sporą presją, aby zmodernizować A380 o nowe silniki, co ma uczynić samolot bardziej wydajnym.

Koncern rozwijał projekt A380 przez 15 lat. Kosztowało to 25 mld dolarów.

Akcję Airbusa spadły w środę o 10 proc., a  w czwartek o 5 proc.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
dziwnyjesttenTVN
Pamietam, jak scigali sie z Boeingiem. No i Unia tez wlozyla tam nasze podatki w liczbie wielkiej. Zapewnienia byly wielkie o wyzszosci tej maszyny.Od razu bylo widac, zadufanie Francuzow i NIemcow.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
SEBBAX
A380 jest zbyt mocno nastawione na luksusowych klientów - często cały górny pokład jest dla vipów.. więc mniej economy się tam mieści - no i samolot jest wielki i nie na każdym lotnisku się zmieści...
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane