• rozwiń
    • WIG20 2171.75 -0.91%
    • WIG30 2464.87 -1.07%
    • WIG 57485.19 -0.98%
    • sWIG80 11656.29 +0.30%
    • mWIG40 3750.76 -1.91%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Zamieszkaj w barokowym miasteczku. Dostaniesz bony na zakupy

Burmistrz włoskiej Locany oferuje 9 tysięcy euro za przeprowadzkę Odtwórz: Burmistrz włoskiej Locany oferuje 9 tysięcy euro za przeprowadzkę
Burmistrz włoskiej Locany oferuje 9 tysięcy euro za przeprowadzkę "Źródło: TVN24 BiS"

Bony zakupowe w wysokości 3 tysięcy euro rocznie - to oferta biznesmenów z miasta Ragusa na Sycylii dla tych, którzy zamieszkają w jego historycznym centrum, uchodzącym za perłę włoskiego baroku. Będzie można nimi płacić w miejscowych sklepach.

Najstarsza część miasta, Ragusa Ibla leży w jego wschodniej części i od lat przyciąga turystów z całego świata dzięki swemu malowniczemu położeniu i pejzażom. Wpisana została na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Przy ciągłym napływie zwiedzających regularnie spada jednak liczba stałych mieszkańców.

"Gdzie są mieszkańcy"

- Turyści przyjeżdżają, podziwiają stare kamienice, spacerują uliczkami , a potem pytają nas: "gdzie są stali mieszkańcy?" - powiedział miejscowy biznesmen Daniele La Rosa, cytowany przez dziennik "Corriere della Sera".

Gazeta podała, że konsorcjum około stu przedsiębiorców i kupców postanowiło wystąpić z inicjatywą, by powstrzymać proces wyludniania Ibly. - Chcemy z tym walczyć w sposób innowacyjny, nie prosząc o publiczne pieniądze - wyjaśnili.

Jak zauważa dziennik, oferując kartę zakupową wartości 3 tysięcy euro (około 13 tys. zł) rocznie, miejscowy biznes wybiera oryginalną i inną formę ekonomicznego bodźca niż władze wielu miast oraz miasteczek również borykających się z podobnymi problemami exodusu ludności. Proponują one na przykład gminny dodatek "becikowy" czy też sprzedaż domów za 1 euro.

- Jesteśmy grupą reprezentującą różne branże; są hotelarze tak jak ja, restauratorzy, kupcy, rzemieślnicy; wszyscy jesteśmy skupieni na niewielkim obszarze Ibli. Występujemy z projektem ożywienia naszego miasta, zaczynając od podstawowej części składowej - mieszkańców - wyjaśnił Daniele La Rosa.

Inicjatywę nazwano "strategią marketingu terytorialnego".

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane