• rozwiń
    • WIG20 2325.67 -0.54%
    • WIG30 2660.58 -0.41%
    • WIG 59589.02 -0.38%
    • sWIG80 11551.01 -0.21%
    • mWIG40 4087.31 -0.05%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Transport

Inspektorzy chcą protestować. "Frustracja osiągnęła wysoki poziom"

W tych branżach są najwyższe i najniższe zarobki Odtwórz: W tych branżach są najwyższe i najniższe zarobki
W tych branżach są najwyższe i najniższe zarobki "Źródło: TVN24 BiS"

Frustracja w środowisku inspektorów transportu drogowego osiągnęła wysoki poziom. Przygotowujemy się do protestu - zapowiedział przewodniczący Związku Zawodowego Inspektorów Transportu Drogowego Hubert Jóźwik. Związkowcy chcą między innymi uznania ITD za służbę mundurową. W przyszłym tygodniu komitet protestacyjny inspektorów wystosuje pismo do premiera Mateusza Morawieckiego.

- 7 sierpnia odbyło się spotkanie przewodniczących zakładowych organizacji związkowych w Poznaniu, gdzie zebrał się komitet protestacyjny, który ma za zadanie zorganizować akcję protestacyjną - powiedział w poniedziałek przewodniczący Związku Zawodowego ITD Hubert Jóźwik.

Jakie postulaty?

Jóźwik zapowiedział, że w przyszłym tygodniu komitet protestacyjny wystosuje pismo do premiera Mateusza Morawieckiego. Wymieni w nim swoje postulaty. Jeśli do września nie zostaną podjęte rozmowy ze związkowcami, rozpoczną oni akcję protestacyjną. Ma ona polegać m.in. na częstszym stosowaniu pouczeń zamiast mandatów karnych.

Związkowcy zaznaczają, że ich podstawowym postulatem jest uznanie ich za służbę mundurową. - Wykonujemy takie same czynności na drodze jak policjanci, pracujemy w systemie 24-godzinnym, wykonujemy czynności z bronią, a jesteśmy cały czas zwykłymi urzędnikami - mówi Jóźwik.

Związkowcy przypominają, że niedawno takie uprawnienia otrzymała Straż Marszałkowska. - My jesteśmy mniej liczną grupą zawodową niż Straż Marszałkowska, w całej Polsce jest około pięciuset inspektorów, więc nie będzie to nadmiernym obciążeniem dla budżetu państwa - tłumaczy Jóźwik.

Co jeszcze?

Kolejnym postulatem jest oddzielenie ITD od urzędów wojewódzkich. Jak podkreślają związkowcy, obecnie inspektorzy ITD dostają polecenia od Głównego Inspektora Transportu Drogowego, ale pensje wypłaca im wojewoda.

- Paradoksalnie w ITD jest 17 różnych zakładów pracy, co oznacza 16 pracodawców, którzy są wojewódzkimi inspektorami transportu drogowego i jeden główny inspektor transportu drogowego. I teraz we wszystkich tych zakładach pracy inspektorzy dostają różne pieniądze, nie ma jednolitości - mówi przewodniczący. Jak dodaje, różnice w wypłatach między inspektorami na tych samych stanowiskach wynoszą w niektórych przypadkach - zależnie od województwa - nawet tysiąc złotych.

- Problem jest olbrzymi, ponieważ doświadczeni inspektorzy masowo odchodzą z ITD, inspektorzy, którzy znają się na swojej pracy jak mało kto - mówi Jóźwik i dodaje, że proces przyjęcia nowych osób jest "dość trudny".

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane