• rozwiń
    • WIG20 2194.87 +0.53%
    • WIG30 2483.33 +0.53%
    • WIG 57650.87 +0.40%
    • sWIG80 11425.15 -0.04%
    • mWIG40 3654.91 +0.21%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:29

Dostosuj

Koniec korków na Zakopiance? Dzięki tej inwestycji

Koniec korków na Zakopiance? Dzięki tej inwestycji
Foto: TVN24 Foto: zakopianka 1

Za dwa lata zostanie generalnie przebudowany węzeł drogowy popularnej zakopianki w Poroninie, gdzie dotychczas w sezonie turystycznym tworzą się gigantyczne korki. Inwestycja ma kosztować 43 mln 868 tys. zł - podała rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut.

Bezkolizyjne skrzyżowanie zakopianki z drogą wojewódzką w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej oraz trzema lokalnymi drogami i torami kolejowymi, dwa duże mosty drogowe na Białym Dunajcu i Porońcu a także most kolejowy, tunel i rondo mają być wybudowane w ciągu 22 miesięcy. Inwestycję zrealizuje Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex sp. z o.o. z Będzina wraz z partnerem Eurovia Polska S.A.

Na czas budowy nowych mostów powstaną mosty tymczasowe, na które zostanie przełożony ruch pojazdów. Inwestycję sfinansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Łatwiejszy dojazd

- Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Budowa węzła rozwiąże te problemy – podkreśla marszałek Jacek Krupa.

Inwestycja została wpisana do wynegocjowanego przez władze Małopolski Kontraktu Terytorialnego dla regionu.

Węzeł drogowy w Poroninie to newralgiczny punkt zakopianki z uwagi na skomplikowane skrzyżowanie wielu jezdni, torów kolejowych oraz teren położony w widłach dwóch rzek: Porońca i Białego Dunajca. Projekt przebudowy tego miejsca był wielokrotnie zmieniany. Początkowo proponowano jezdnię szybkiego ruchu z ekranami dźwiękochłonnymi i estakadę, ale na tę koncepcję nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Poronina. Kolejny pomysł to budowa ok. 100-metrowego tunelu, ale ten projekt okazał się zbyt kosztowny.

 

Zakopianka, czyli "droga przez mękę":

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane