• rozwiń
    • WIG20 2312.79 -0.27%
    • WIG30 2655.18 -0.53%
    • WIG 59759.16 -0.56%
    • sWIG80 11948.34 -0.51%
    • mWIG40 4165.76 -1.73%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Przez całą Polskę na jednym bilecie. Dwa województwa nie złożyły deklaracji

Rząd szykuje się do rozbudowy sieci kolejowej Odtwórz: Rząd szykuje się do rozbudowy sieci kolejowej
Rząd szykuje się do rozbudowy sieci kolejowej "Źródło: tvn24"

Przystąpienie do wspólnego biletu kolejowego, czyli jednej taryfy dla kilku przewoźników, zadeklarowało wstępnie 14 województw - poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Deklaracji nie złożyły dwa województwa: dolnośląskie i zachodniopomorskie.

Do tej pory wstępne deklaracje przystąpienia do Wspólnego Biletu złożyły województwa: pomorskie, podkarpackie, małopolskie, śląskie, wielkopolskie, świętokrzyskie, łódzkie, mazowieckie, podlaskie, opolskie, lubuskie, kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie i lubelskie.

- Liczę na to, że w grudniu 2018 roku mieszkańcy wszystkich 16 województw będą mogli podróżować taniej, za pomocą Wspólnego Biletu - zaznaczył wiceminister.

Podobne rozwiązania tylko w Szwajcarii i Wielkiej Brytanii

Jego zdaniem Polska wdrażając Wspólny Bilet jest w awangardzie państw europejskich. - De facto tylko w przypadku Szwajcarii i Wielkiej Brytanii można mówić o pełnej integracji taryfowej w odniesieniu do podróży koleją - powiedział Bittel.

Wyjaśnił, że w Wielkiej Brytanii przyjęcie zasad wspólnego biletu kolejowego jest warunkiem koniecznym, by otrzymać prawo świadczenia usług w pasażerskim transporcie kolejowym.

Im dalej, tym taniej

Dzięki projektowi mamy podróżować pociągami po całej Polsce na jednym bilecie – niezależnie od tego do kogo pociąg będzie należał. Zgodnie z ideą im dalej pasażer będzie jechał, tym mniejsza będzie opłata za przejazd; jest to tzw. taryfa degresywna.

Jak mówił wcześniej Bittel, koszt wprowadzenia wspólnego biletu dla każdego z województw sięga od kilkunastu do kilkudziesięciu tys. zł rocznie. - Ten koszt zostanie wyrównany, nawet jeśli wzrost liczby pasażerów będzie dużo niższy niż 1 proc. – zauważył Bittel.

- Koszty z punktu widzenia spółek i województw będą minimalne, a korzyści z punktu widzenia pasażerów, z tego, że przyciągniemy nowych klientów na kolej, że namówimy ich być może do tego, żeby nie jeździli samochodami, aby korzystali z ekologicznego transportu kolejowego, będą ogromnie - mówił wiceminister pod koniec sierpnia br.

Koszt wdrożenia i utrzymania systemu związanego ze wspólnym biletem zostanie pokryty ze środków centralnych.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane