• rozwiń
    • WIG20 2173.75 +0.82%
    • WIG30 2463.94 +0.89%
    • WIG 57297.12 +0.70%
    • sWIG80 11452.13 -0.32%
    • mWIG40 3670.47 +0.71%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Szybciej do Poznania. Nowa obwodnica oddana do użytku

Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? Odtwórz: Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego?
Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? "Źródło: tvn24bis.pl"

Kierowcy mogą już jeździć 13-kilometrową obwodnicą Jarocina, która została oddana do użytku w środę. Koszt trwającej dwa lata inwestycji wyniósł 294 miliony złotych, z czego 85 procent to środki unijne.

- Inwestycja ma kluczowe znaczenie, zarówno dla mieszkańców Jarocina, w którym ruch zostanie znacząco uspokojony i poprawi się bezpieczeństwo, jak i dla całej infrastruktury drogowej w Wielkopolsce. Musimy robić wszystko, aby stale poprawiać bezpieczeństwo i komfort podróżowania po naszym województwie - powiedział po uroczystym otwarciu obwodnicy Jarocina wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

Koszt budowy

Budowa obwodnicy Jarocina przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych w Poznaniu rozpoczęła się pod koniec 2014 roku. - Koszt robót wynikający z przetargu to prawie 294 mln złotych. Natomiast wartość dofinansowania z Unii Europejskiej wyniosła 85 procent - powiedział wojewoda Hoffmann.

Dwujezdniowa droga ekspresowa uwolni Jarocin od ruchu ciężkiego i przejmie ruch tranzytowy z istniejącej drogi krajowej nr 11, biegnącej dotychczas przez centrum miasta. Kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż.

Cała trasa S11, w ciągu której biegnie obwodnica Jarocina, łączy Kołobrzeg przez Poznań z Bytomiem. Na nową trasę będzie też skierowany ruch z pozostałych krajówek - 12 i 15.

- Nowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla Jarocina drogami poprzez węzły Mieszków i Jarocin. Kierowcy pojadą dwupasmową trasą ekspresową o długości prawie 13 kilometrów, która skróci mieszkańcom południowej Wielkopolski podróż do Poznania - wyjaśnił wojewoda wielkopolski.

Duża inwestycja

Obwodnica przebiega w ciągu drogi S11 i składa się z dwóch podstawowych elementów: ponad 10-kilometrowej, dwupasmowej drogi ekspresowej oraz łącznika i dwóch węzłów drogowych o długości prawie 3 kilometrów. Do tego dochodzi 13 obiektów inżynierskich, w tym wiadukt kolejowy, oświetlenie i ogrodzenie obwodnicy a także wyciszające ekrany akustyczne.

Funkcjonowanie obwodnicy, jak podkreślono w poznańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, wpłynie pozytywnie na środowisko i spowoduje poprawę klimatu akustycznego, bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, gleby i wód na terenach znajdujących się w pobliżu dróg.

Wojewoda wielkopolski podkreślił, że budowa obwodnicy Jarocina to jedna z dziewięciu dużych inwestycji drogowych realizowanych obecnie w Wielkopolsce przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przy udziale środków Unii Europejskiej.

Na blisko 13-kilometrowym odcinku drogi trwać będą jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane