• rozwiń
    • WIG20 2331.08 +0.99%
    • WIG30 2676.59 +1.15%
    • WIG 60003.90 +0.96%
    • sWIG80 11629.93 +0.12%
    • mWIG40 4044.39 +1.18%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka wg PiS

Gigantyczna inwestycja w motoryzacji. Ale nie od Daimlera

Morawiecki: negocjacje z Daimler AG na finiszu Odtwórz: Morawiecki: negocjacje z Daimler AG na finiszu
Foto: Daimler-Benz | Video: tvn24 Foto: Negocjacje z Daimlerem są w końcowej fazie | Video: Morawiecki: negocjacje z Daimler AG na finiszu

- Negocjacje dotyczące budowy fabryki silników koncernu Daimler AG w Jaworze są w końcowej fazie - powiedział w środę wicepremier Mateusz Morawiecki. Inwestycja, której szacowany koszt to 500 mln euro, ma powstać na obszarach Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Tymczasem w Polsce blisko 1,3 mld zł inwestuje koreański LG. Jego fabryka baterii do samochodów elektrycznych da pracę ok. 700 osobom.

Morawiecki w środę wziął udział w uroczystości rozpoczęcia budowy fabryki baterii elektrycznych do samochodów firmy LG Chem w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem.

Końcowy etap

Pytany o losy planowanej w Jaworze inwestycji powiedział, że negocjacje z Daimler AG są na końcowym etapie. - Trwa uzgadniania pewnych parametrów i w zawiązku z tym, że atrament jeszcze nie wysechł na podpisanej umowie, to nie mogę powiedzieć, że sprawa jest zamknięta. Negocjacje są jednak w zdecydowanie końcowej fazie - powiedział Morawiecki.

Na początku maja niemiecki koncern Daimler AG ogłosił, że zamierza zainwestować ok. 500 mln euro w budowę nowej fabryki silników w Polsce i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy. Pierwszy w naszym kraju zakład produkcyjny Mercedes-Benz Cars ma być zlokalizowany w Jaworze, na terenie Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej - S3 Jawor (DSAG-S3). To obszar będący częścią Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Teren przeznaczony pod inwestycje liczy ponad 460 hektarów.

Produkcja silników

Zgodnie z planami budowa zakończy się w 2019 r., a w 2020 r. zakład osiągnie pełne moce produkcyjne, wytwarzając kilkaset tysięcy silników na rok.

W polskiej fabryce w Jaworze mają być produkowane zaawansowane technologicznie czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z przeznaczeniem dla całej gamy modelowej, od najmniejszej klasy A po limuzyny klasy S. Będą to motory nowej generacji, spełniające europejskie normy emisji spalin badane w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie jak do tej pory - w warunkach laboratoryjnych.

Baterie do samochodów

W Polsce zainwestuje także koreański koncern LG. W środę wicepremier Mateusz Morawiecki wziął udział w uroczystości rozpoczęcia budowy fabryki baterii do samochodów elektrycznych. Wartość inwestycji to blisko 1,3 mld zł, a w zakładzie zajdzie pracę 700 osób.

Budowa fabryki LG Chem Energy ma zakończyć się do 2018 roku. Powstanie ona w Klastrze LG w Biskupicach Podgórnych, który jest częścią Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zarządzanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu.

Jak podkreślił wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki, inwestycja LG Chem wpisuje się w polską strategię rozwoju. - W strategii określiliśmy, że interesuje nas elektromobilność - mówił. Dodał, że inwestycja koreańska to krok w kierunku wzmocnienia wysokich technologii w obszarze produkcji baterii litowo-jonowych.

- Nasza strategia elektromobilności ma doprowadzić w Polsce do wyprodukowania samochodów elektrycznych; do tego, by w Polsce jeździło coraz więcej samochodów elektrycznych i byśmy mogli lepiej chronić nasze środowisko - mówił.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (9)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Piotru70
Ale przecież ratingi... Oj jak niedobrze, oj jak nie dobrze... Propaganda się wali...
  • 1
  • 2
  • zgłoś naruszenie
zamknij
baldie
Usłyszeli, że PiS będzie nacjonalizował fabryki więc szybciutko chcą sobie po jednej otworzyć...
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
natasza123
Brawo Morawiecki . PiS robi co zapowiedział . Tak trzymać !
  • 2
  • 5
  • zgłoś naruszenie
zamknij
baldie
Ale przecież...mieliśmy wdrażać zaawansowaną technologię a nie być "montownią"...
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
piotr_bo
serdecznie współczuję LG wyrzuconych pieniędzy na rozwój COP. To już prawie 100 lat nieudanego eksperymentu mającego z chłopa małorolnego uczynić wydajnego robotnika. Tam wszystko po kolei popada w ruinę i trzeba potem z publicznych środków ratować.
  • 1
  • 2
  • zgłoś naruszenie
zamknij
pytek lolek
COP popada w ruinę od 1945 roku, kiedy tereny Polski przejęły Sowiety... Za czasów II RP te tereny kwitły! Może trzeba historii się pouczyć? Widać do czego doprowadziła polityka historyczna platfusów...
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane