• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: 2019-05-24 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka

Przegląd prasy: Warsztaty chcą walki z szarą strefą. Kierowcy zapłacą więcej

Przegląd prasy: Warsztaty chcą walki z szarą strefą. Kierowcy zapłacą więcej
Foto: pixabay (CC 0 1.0) Foto: Proponowane przez nich przepisy miałyby dać budżetowi 0,5-0,7 mld zł rocznie

Obowiązek rozliczania napraw po wypadku za pomocą faktur może dać budżetowi nawet 0,7 mld zł. Uderzy jednak po kieszeni kierowców - pisze "Rzeczpospolita".

Branża motoryzacyjna chce ukrócenia ryczałtowego rozliczenia napraw powypadkowych. Takie rozwiązanie wybiera obecnie 60 proc. klientów.

Jak to działa?

Polega ono na wycenie świadczonej usługi w oparciu o kosztorys sporządzany przez firmę ubezpieczeniową, który według przedstawicieli warsztatów samochodowych skalkulowany jest poniżej cen rynkowych. To ich zdaniem prosta droga do szarej strefy.

Proponowane przez nich przepisy miałyby dać budżetowi 0,5-0,7 mld zł rocznie. Ich zdaniem budżet na samym zaniżaniu kosztów napraw traci co roku co najmniej 235 mln niezapłaconego VAT.

Szara strefa napraw blacharsko-lakierniczych to minimum kolejne 75 mln zł. Z kolei używanie w naprawach kradzionych części to strata co najmniej 146 mln zł.

Kasy fiskalne są obowiązkowe także u mechanika. Zobacz materiał TVN24:

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane