• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Był wielki remont, jest wielkie otwarcie. Mieszane opinie o trasie W-Z w Łodzi

02.11.2015 | Trasa W-Z: był wielki remont, jest wielkie otwarcie. Udane? Odtwórz: 02.11.2015 | Trasa W-Z: był wielki remont, jest wielkie otwarcie. Udane?
Foto: PAP/ Grzegorz Michałowski | Video: Fakty TVN Foto: Od nowa wybudowano 17 km torowisk tramwajowych i przebudowano ponad 200 skrzyżowań podłączonych do centralnego systemu sterowania ruchem | Video: 02.11.2015 | Trasa W-Z: był wielki remont, jest wielkie otwarcie. Udane?

700 milionów złotych i trasa W-Z w Łodzi jak nowa. Dorga przez miasto miała przestać być drogą przez mękę, a korki miały zniknąć pod ziemią. Sprawdzamy, czy tak jest w rzeczywistości. Materiał "Faktów" TVN.

Jest ładnie. Bez dwóch zdań. Szczególnie centrum przesiadkowe w samym centrum - zadaszone, nowoczesne, barwne. - No powiem szczerze - rewelacja. Nie mamy się czego wstydzić - mówi mieszkaniec Łodzi. - Warto było, bo zdecydowanie jest lepiej, piękniej i schludniej - dodaje Alicja, inna mieszkanka tego miasta.

Narzekania na korki

Ale czy miało to sens? O tym można już uzbierać całą książkę opinii. Niektórzy pasażerowie miejskich tramwajów i autobusów są mocno zagubieni. - Jeszcze nie możemy się ogarnąć co i jak, ale myślę, że będzie dobrze, że zawsze to do przodu troszkę - mówi Magdalena Stefaniak, mieszkanka Łodzi.

Najwięcej można się nasłuchać od kierowców. - Są strasznie zakorkowane ulice. Zarówno w  dzielnicach bocznych jak i w centrum. Wszędzie - przyznaje pan Edward.

A omijać "wuzetki" za bardzo nie ma jak, przynajmniej na razie. - Ten cały remont był po prostu wywaleniem pieniędzy, bo tak naprawdę schowaliśmy kawałek drogi, na którym nie było korków, a najbardziej newralgiczne skrzyżowanie zostało nad ziemią - tłumaczy inny kierowca Piotr Mikulski.

Zdecydowano się na tunel pod słynną Piotrkowską, ale nikt nie pomyślał na czas o strategicznym dla ruchu tzw. skrzyżowaniu marszałków: Śmigłego-Rydza i Piłsudskiego. To przez to skrzyżowanie trasy W-Z z krajową "14" biegnie przez Łódź droga z północy na południe.

Trochę cierpliwości

Architekt miasta dziwi się jednak, o co cały ten szum. - Mamy jedno bezkolizyjne skrzyżowanie, drugie bezkolizyjne skrzyżowanie, trzecie bezkolizyjne ... i tak naprawdę czwarte. To dużo - wylicza Marek Janiak.

Przebudowa trasy W-Z kosztowała miasto ponad 700 milionów złotych. Siedem razy więcej niż pierwotnie planowano. Czas przejazdu ze wschodniego końca miasta na zachodni skrócił się - teoretycznie o 5,5... sekundy.

O ile średnio wydłużył się czas przejazdu z północy na południe nikt nie liczy. - Chwila, jeszcze cierpliwości i wyrozumiałości. Cały system musi się jeszcze oczywiście dostroić - tłumaczy Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Przed rozstrojem... nerwowym może uratować podróżujących przez Łódź  m.in. odcinek A1 w okolicach Nowosolnej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z przedwyborczymi obietnicami będzie on gotowy już w kwietniu.

WIĘCEJ ZOBACZYSZ NA STRONIE "FAKTÓW" TVN

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
kamil_siennicki
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
elbezet
"Przebudowa trasy W-Z kosztowała miasto ponad 700 milionów złotych. Siedem razy więcej niż pierwotnie planowano. Czas przejazdu ze wschodniego końca miasta na zachodni skrócił się - teoretycznie o 5,5... sekundy. "

- coś dodać?
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane