• rozwiń
    • WIG20 2203.01 -1.58%
    • WIG30 2534.01 -1.76%
    • WIG 57693.09 -1.55%
    • sWIG80 13549.08 -0.28%
    • mWIG40 4340.93 -2.42%

Ostatnia aktualizacja: 2018-06-15 17:15

Dostosuj

Pendolino powoli wracają na tory

Testy pendolino na polskich torach z Błękitnego24 Odtwórz: Testy pendolino na polskich torach z Błękitnego24
Testy pendolino na polskich torach z Błękitnego24 "Źródło: tvn24"

Trzy składy Pendolino z sześciu, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względu na uszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji - poinformowała w przesłanym w czwartek komunikacie Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

"PKP Intercity dysponuje obecnie 13 z 20 pociągów Pendolino. W tej chwili pozostaje wyłączonych z eksploatacji siedem składów: w tym są dwa w naprawie powypadkowej (wskutek ubiegłorocznych zdarzeń pod Ozimkiem i Modlinem), trzy pozostają w naprawach ze względu na uszkodzenia po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziu, dwa pojazdy są na przeglądzie" - napisała w komunikacie rzecznik przewoźnika.

"Przewidujemy, że w najbliższym czasie przewoźnik przywróci kolejne jednostki Pendolino do ruchu. Analizy przyczyn prowadzone są przez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury, a także ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Jesteśmy cały czas w kontakcie z producentem i staramy się, aby składy jak najszybciej wróciły do ruchu" - dodała.

Uszkodzenie tłuczniem

W ubiegłym tygodniu PKP Intercity poinformowały, że musiały wyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przez tłuczeń.

Serbeńska poinformowała, że pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych, mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do jej uznania jest zachowanie biletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronie internetowej.

PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane