• rozwiń
    • WIG20 2064.12 -0.69%
    • WIG30 2365.71 -0.84%
    • WIG 55227.60 -0.73%
    • sWIG80 11570.82 -0.55%
    • mWIG40 3756.24 -0.97%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-16 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka

Fiskus dzwoni tylko raz? By wyjaśnić wątpliwości

Fiskus dzwoni tylko raz? By wyjaśnić wątpliwości
Foto: Shutterstock Foto: Urzędnicy będą zdzwonić, gdy podatnik np. popełni błąd w deklaracji

Zamiast wysyłać pisma, urzędy skarbowe będą telefonicznie wzywać podatników np. do złożenia deklaracji lub jej uzupełnienia - pisze "Rzeczpospolita".

Administracja podatkowa chce szybciej rozwiązywać sprawy podatników – i przy okazji poprawić swój wizerunek -, dlatego w pierwszej kolejności, jeśli nie ma bezwzględnej konieczności wysyłania pisemnego wezwania, skontaktuje się z nami telefonicznie.

Kiedy zadzwoni?

Tak wynika z zatwierdzonego przez wiceministra finansów Jacka Kapicę dokumentu "Standardy dotyczące wyjaśnień i wezwań". Resort wskazuje, że prawo już dopuszcza taki kontakt z podatnikami, ale praktyka fiskusa jest niejednolita – stąd chce wdrożyć jednolite zasady we wszystkich urzędach.

Wezwania telefoniczne mogą być stosowane m.in. wtedy, gdy podatnik nie złoży deklaracji, popełni w niej błędy, poda nieaktualny adres, zapomni złożyć podpis czy nie wskaże precyzyjnie, jakiego okresu dot. deklaracja.

Bez pisma

Urząd nie będzie już wówczas prosił o wyjaśnienia na piśmie, a sprawa powinna się dla niego zakończyć sporządzeniem notatki służbowej lub adnotacją w aktach.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane