• rozwiń

Temat: Gospodarka

Fiskus dzwoni tylko raz? By wyjaśnić wątpliwości

Fiskus dzwoni tylko raz? By wyjaśnić wątpliwości
Foto: Shutterstock Foto: Urzędnicy będą zdzwonić, gdy podatnik np. popełni błąd w deklaracji

Zamiast wysyłać pisma, urzędy skarbowe będą telefonicznie wzywać podatników np. do złożenia deklaracji lub jej uzupełnienia - pisze "Rzeczpospolita".

Administracja podatkowa chce szybciej rozwiązywać sprawy podatników – i przy okazji poprawić swój wizerunek -, dlatego w pierwszej kolejności, jeśli nie ma bezwzględnej konieczności wysyłania pisemnego wezwania, skontaktuje się z nami telefonicznie.

Kiedy zadzwoni?

Tak wynika z zatwierdzonego przez wiceministra finansów Jacka Kapicę dokumentu "Standardy dotyczące wyjaśnień i wezwań". Resort wskazuje, że prawo już dopuszcza taki kontakt z podatnikami, ale praktyka fiskusa jest niejednolita – stąd chce wdrożyć jednolite zasady we wszystkich urzędach.

Wezwania telefoniczne mogą być stosowane m.in. wtedy, gdy podatnik nie złoży deklaracji, popełni w niej błędy, poda nieaktualny adres, zapomni złożyć podpis czy nie wskaże precyzyjnie, jakiego okresu dot. deklaracja.

Bez pisma

Urząd nie będzie już wówczas prosił o wyjaśnienia na piśmie, a sprawa powinna się dla niego zakończyć sporządzeniem notatki służbowej lub adnotacją w aktach.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane