• rozwiń
    • WIG20 2147.81 -2.06%
    • WIG30 2443.98 -1.97%
    • WIG 55490.46 -1.82%
    • sWIG80 11077.89 -0.89%
    • mWIG40 3886.50 -1.45%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Telekomunikacja

Spółka telekomunikacyjna ma zapłacić słoną karę za wprowadzanie klientów w błąd

UOKiK ukarał Telekomunikację Cyfrową. Blisko pół miliona kary Odtwórz: UOKiK ukarał Telekomunikację Cyfrową. Blisko pół miliona kary
UOKiK ukarał Telekomunikację Cyfrową. Blisko pół miliona kary "Źródło: tvn24bis/UOKiK"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Telekomunikację Cyfrową prawie 500 tys. zł kary. Urząd poinformował, że przedstawiciele firmy niezgodnie z prawdą twierdzą, iż reprezentują dotychczasowego operatora - w istocie dostawcę usług telekomunikacyjnych konsumenta.

W czwartkowym komunikacie UOKiK poinformował, że do Urzędu wpłynęło ponad 300 skarg oraz innych sygnałów kwestionujących działania Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. w Warszawie - dostawcy usług telekomunikacyjnych, który świadczy usługi telefoniczne w sieci stacjonarnej. Skargi, najczęściej od seniorów i ich rodzin, dotyczyły podszywania się pod dotychczasowego dostawcę usług telekomunikacyjnych konsumenta.

Dlaczego?

"Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza konsumentów w błąd co do swojej tożsamości, przedmiotu oferowanej konsumentom umowy oraz jej warunków finansowych. Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej dzwonią do konsumentów posiadających telefon stacjonarny, podając się za dotychczasowego operatora konsumenta bądź sugerują, że działają w imieniu takiego podmiotu. Proponują obniżenie abonamentu" - czytamy w komunikacie.

W rzeczywistości, jak wyjaśnił UOKiK, po podpisaniu dokumentów dostarczonych przez kuriera konsument zawiera nową umowę z Telekomunikacją Cyfrową. Co więcej, niejednokrotnie kurierzy nalegają, aby konsument podpisał dokumenty jak najszybciej, bez czytania.

Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej nie informują konsumentów - ani podczas rozmów telefonicznych, ani podczas wizyt w miejscu ich zamieszkania, kiedy dochodzi do podpisania umowy, że niższy abonament będzie obowiązywać jedynie przez dwa miesiące.

Wprowadzenie w błąd

Prezes UOKiK Marek Niechciał stwierdził, że Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza konsumentów w błąd, ponieważ jej przedstawiciele podszywają się pod dotychczasowego "operatora" konsumenta, a podczas wizyt w miejscu zamieszkania konsumentów zapewniają ich, że dokumenty, które dostarczają do podpisu to zmiana warunków umowy z dotychczasowym „operatorem”. Ponadto, proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informując, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące, a nie cały okres umowy.



Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej nie zostawiają konsumentom dokumentów - np. egzemplarza umowy, regulaminów, cennika, czy formularza odstąpienia od umowy.

Kara nałożona na Telekomunikację Cyfrową za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów wyniosła 499 tys. 225 zł.

"Nie znaleźliśmy okoliczności łagodzących. Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza w błąd, aby pozyskać jak największą liczbę klientów. Mimo że do spółki docierały liczne sygnały nie tylko od konsumentów, spółka nie zmieniła swoich działań" - podkreślił UOKiK i nakazał spółce zaprzestanie stosowania niedozwolonych działań.

Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

O to czy Telekomunikacja Cyfrowa skorzysta z takiej możliwości spytaliśmy w biurze prasowym firmy, ale do czasu publikacji artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane