• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Odzyskasz nienależnie pobrane opłaty za e-ogłoszenia w serwisach

Odzyskasz nienależnie pobrane opłaty za e-ogłoszenia w serwisach

Klienci mają odzyskać nienależnie wpłacone opłaty za umieszczenie ogłoszenia w serwisach ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, ofertynet.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.com - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak argumentuje UOKiK, nie byli informowani, że po trzech bezpłatnych miesiącach usługa staje się płatna. Właściciel serwisów zobowiązał się wypłacić pieniądze.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że konsumenci nie zostali rzetelnie poinformowani przez Invest-Net Braniewski Tomasz, właściciela serwisów ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, ofertynet.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.com m.in. o cenie za przyjmowane ogłoszenia ws. nieruchomości.

"W trakcie postępowania UOKiK przedsiębiorca zaniechał stosowania sprzecznych z prawem praktyk. Zobowiązał się też do zwrotu pieniędzy za opłacone usługi w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku o zwrot, oraz poinformowania mailowo klientów o tym, że umowy nie zostały skutecznie zawarte, a klienci nie mają w stosunku do przedsiębiorcy żadnych finansowych zobowiązań. Mogą oni złożyć wniosek o zwrot nienależnie pobranych opłat" - podał UOKiK w komunikacie.

Ogłoszenie w serwisie nieruchomości

Aby zamówić ogłoszenie, konsument musiał wejść na jedną ze stron, wypełnić formularz zgłoszeniowy, zaakceptować regulamin i wybrać przycisk "Zgłoś ofertę". Przycisk ten jednak nie został oznaczony informacją, że dodanie ogłoszenia wiąże się z opłatą.

Urząd ustalił, że opłata za każdy kolejny miesiąc wynosiła nawet do ok. 500 zł. Jak czytamy, klienci dowiadywali się o tym dopiero z otrzymywanych wezwań do zapłaty. Co więcej, nie mieli możliwości natychmiastowej rezygnacji z usług, ponieważ ustalony przez Tomasza Braniewskiego okres wypowiedzenia wynosił od jednego do trzech miesięcy w zależności od umowy. Oznacza to, że maksymalny koszt usługi mógł wynieść nawet 1 tys. 500 zł.

Ponadto, Invest-Net Braniewski Tomasz nie wypełniał obowiązków informacyjnych, m.in. w zakresie informowania o nazwie swojej firmy, cenie usług i czasie trwania umowy, co utrudniało konsumentom dochodzenie swoich praw.

 

Zobacz, Michał Krajkowski o programie Mieszkanie dla Młodych:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane