• rozwiń
    • WIG20 2272.73 +0.52%
    • WIG30 2599.96 +0.50%
    • WIG 59114.08 +0.39%
    • sWIG80 12799.11 +0.31%
    • mWIG40 4241.19 +0.08%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Niezmiennie na pozycji lidera. Świetny początek roku TVN24 i "Faktów" TVN

"Grzesiek, słyszysz mnie?" 20 lat "Faktów" TVN to także wiele wpadek, gaf i nieprzewidzianych sytuacji Odtwórz: "Grzesiek, słyszysz mnie?" 20 lat "Faktów" TVN to także wiele wpadek, gaf i nieprzewidzianych sytuacji
"Grzesiek, słyszysz mnie?" 20 lat "Faktów" TVN to także wiele wpadek, gaf i nieprzewidzianych sytuacji "Źródło: Fakty TVN"

TVN24 kolejny miesiąc z rzędu był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Wśród głównych programów informacyjnych w tyle konkurentów ponownie zostawiły "Fakty" TVN.

Jak wynika z danych, wśród widzów w wieku 16-49 lat (najważniejsza grupa dla reklamodawców) w lutym 2018 roku na pierwszym miejscu pod względem oglądalności kanałów tematycznych znalazł się TVN24. Średni udział w oglądalności kanału wyniósł 2,01 proc.

Wynik TVP Info to 1,28 proc., Polsat News miał 0,60 proc. udziału.

W grupie ogólnej (widzowie 4+) TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w lutym ze średnim dobowym udziałem wynoszącym 3,43 proc. Taki sam średni udział w oglądalności uzyskał kanał TVP Info.

Polsat News miał średni udział na poziomie 1,07 proc.

Jeszcze większą przewagę TVN24 osiągnął, gdy weźmiemy pod uwagę miejsca, gdzie stację można oglądać (około 61 proc. gospodarstw domowych w Polsce).

Na tym obszarze TVN24 osiągnął w grupie komercyjnej 3,08 proc. udziału w rynku. Natomiast Polsat News i TVP Info po 0,8 proc.

Natomiast w grupie ogólnej przewaga jest jeszcze większa: TVN24 osiąga 5,5 proc., TVP Info prawie 3 razy mniej (2,03 proc.), a Polsat News prawie 4 razy mniej (1,47 proc.).

"Fakty" TVN liderem

Początek roku był także bardzo dobry dla "Faktów" TVN. Jak wynika z danych Nielsena, w lutym 2018 flagowy program TVN był liderem oglądalności wśród głównych audycji informacyjnych. Identycznie było w styczniu tego roku.

W grupie 4+ oglądało go (w lutym) w TVN średnio 3,16 mln widzów, co zapewniło udział w rynku na poziomie 21,27 proc. Gdy dodamy do tego wyniki programu na TVN24 BiS, średnia oglądalność "Faktów" wyniosła łącznie 3,33 mln widzów. To przełożyło się na 22,40 proc. udziału.

"Wiadomości" w TVP1 i TVP Info miały średni udział 18,52 proc., zatem program oglądało średnio 2,87 mln widzów. "Wydarzenia" we wszystkich antenach (Polsat, Polsat News i Polsat News 2) oglądało w lutym łącznie średnio 2,63 mln widzów, co zapewniło 17,99 proc. udziału w oglądalności.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat na pierwszym miejscu także znalazły się "Fakty" TVN. Program oglądało w TVN i TVN24 BiS średnio 1,13 mln widzów, co zapewniło 22,03 proc. udziału.

"Wydarzenia"  łącznie na wszystkich antenach (Polsat, Polsat News, Polsat News2) w grupie 16-49 oglądało średnio ponad 944 tys. widzów, co oznaczało 18,67 proc. udziału. "Wiadomości" - łącznie w TVP1 i TVP Info - miał w grupie 16-49 ponad 629 tys. widzów i 11,53 proc. udziału.

Dane za styczeń i luty 2018 roku

Na poniższych grafikach przedstawiamy dane dotyczące oglądalności za styczeń i luty 2018 roku.

Średni udział w oglądalności kanałów tematycznych w grupie ogólnej (widzowie 4+).

Średni udział w oglądalności kanałów tematycznych w grupie docelowej (16-49).

Średni udział w oglądalności pod względem zasięgu technicznego w grupie ogólnej (widzowie 4+).

Średni udział w oglądalności głównych programów informacyjnych w grupie docelowej (16-49).

Doskonały 2017 rok

Przypomnijmy, że w 2017 roku TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem tematycznym w Polsce zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49 lat. "Fakty" TVN zostały zaś liderem wśród programów informacyjnych.

O Nielsen Audience Measurement

Nielsen Audience Measurement zajmuje się badaniami oglądalności telewizji i monitoringiem reklamy internetowej. Jest częścią globalnego koncernu Nielsen Company. Firma na swoich stronach internetowych informuje, że prowadzi monitoring prawie 220 stacji telewizyjnych, w tym programów telewizyjnych oraz bloków reklamowych ze 120 stacji. Koncern ma oddziały m.in. w Stanach Zjednoczonych, Australii, Chinach, we Włoszech i na Węgrzech. Firma badaniami telemetrycznymi w Polsce zajmuje się od 1996 roku.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
oskar3f2h
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane