• rozwiń
    • WIG20 2156.06 +0.06%
    • WIG30 2442.11 +0.09%
    • WIG 56898.36 +0.21%
    • sWIG80 11489.29 +0.33%
    • mWIG40 3644.68 +0.66%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Polskie drogi i inwestycyjna zapaść? Wiceminister wysyła krytyków na drogi

Rozmowa z Jerzym Szmitem w programie "Bilans" Odtwórz: Rozmowa z Jerzym Szmitem w programie "Bilans"
Foto: tvn24 | Video: TVN24 BiS Foto: Wiceminister zaprzeczał, że w Polsce mamy do czynienia z inwestycyjną zapaścią | Video: Rozmowa z Jerzym Szmitem w programie "Bilans"

Rynek budowlany w Polsce jest zdominowany przez pięć wielkich zagranicznych firm, które "ogarniają" 2/3 rynku, a jedna z nich ma 25 proc rynku. Chcemy to zmienić - podkreślał w programie "Bilans" Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

Wiceminister zaprzeczał, że w Polsce mamy do czynienia z inwestycyjną zapaścią. Wskazywał, że w ostatnim roku podpisano 26 dużych kontraktów przetargowych na budowę autostrad, dróg ekspresowych i krajowych o wartości 12 mld zł.

- Prosiłbym wszystkich, którzy mówią o jakimś krachu, żeby pojechali na budowę drogi S7, S8, S17 czy S19. W całej Polsce trwają budowy, pracują na nich dziesiątki tysięcy ludzi - mówił gość programu "Bilans".

Za mało polskich firm

Podkreślił jednak, że wśród nich jest bardzo mało polskich firm. - Rynek budowlany w Polsce jest zdominowany przez pięć wielkich zagranicznych firm, które ogarniają 2/3 rynku, a jedna z nich ma 25 proc rynku. Te firmy chwalą się doskonałymi wynikami - mówił.

Zaznaczył, że obecną sytuację na rynku trzeba zmienić. - Chcemy, żeby to polskie firmy były generalnymi wykonawcami. Poprosiliśmy ich o wskazówki, co powinniśmy zmienić w przetargach, żeby otworzyć dla nich rynek, żeby mogły one konkurować na rynku, który jest bardzo bogaty - zaznaczył Szmit.

- Nasi poprzednicy ogłaszali przetarg na odcinek, który jest wart 1,7 mld zł. Takich przetargów było bardzo wiele. Trzeba wtedy tworzyć różne wymagania, które firmy muszą spełnić. My chcemy zmniejszyć odcinki do kilkuset milionów złotych tak, żeby do rywalizacji zgłaszało się więcej firm - tłumaczył.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (5)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Efendi123
To akurat prawda. Jak to się dzieje,że wszędzie jest konsorcjum STRABAG? Kto tu tak naprawdę zarabia pieniądze, a kto tylko grosze? Konsorcja nie płacą podwykonawcom, co mozna zawdzięczać PO.
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
autostrada_lodz
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane