• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Szmit: będą rozmowy ze Słowacją o zwiększeniu liczby przejść dla tirów

Szmit: będą rozmowy ze Słowacją o zwiększeniu liczby przejść dla tirów
Foto: tvn24 Foto: Szmit: będą rozmowy ze Słowacją o zwiększeniu liczby przejść dla tirów

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit zapewnił w środę w Sejmie, że 10 grudnia podczas spotkania ministrów transportu w Brukseli będzie rozmawiał o problemie niedostatecznej liczby przejść granicznych dla tirów ze Słowacją.

7 grudnia w tej sprawie ma odbyć się spotkanie przedstawicieli resortu z przewoźnikami w Nowym Sączu i władzami lokalnymi.

Wina Słowaków?

Szmit zwrócił uwagę, że mamy sześć przejść granicznych ze Słowacją, ale są one w średnim albo złym stanie. Jedyne przejście, przez które można przejechać z maksymalnym naciskiem na osie jest w Barwinku. 15 grudnia będzie uruchomione kolejne takie przejście w Hyżnem, a w przyszłym roku w Zwardoniu.

- Niestety, po stronie słowackiej jest niezrozumiałe zachowanie, świadome ograniczanie ruchu i musimy bardzo stanowczo domagać się normalnej komunikacji – mówił Szmit.

Poseł Arkadiusz Mularczyk (PiS) zwrócił uwagę, że z nowo otwartego mostu granicznego w Piwnicznej nie mogą korzystać samochody ciężarowe, ponieważ Słowacy postawili ograniczenie przejazdu dla ciężarówek o masie powyżej 7,5 tony.

Inwestycje

Nowy most graniczny na Popradzie, który połączył Piwniczną-Zdrój ze słowackim Mniszkiem otwarto pod koniec września bieżącego roku. Budowa przeprawy trwała trzy i pół roku i kosztowała prawie 7 mln euro. Budowę przeprawy realizowała strona słowacka, która na ten cel pozyskała fundusze unijne. Polska dopłaciła do budowy 2 mln euro. Budowa mostu granicznego opóźniła się z powodu niekorzystnych warunków pogodowych. Przeprawa miała być gotowa w 2014 r., jednak wezbrane wody Popradu zalały ciężki sprzęt budowlany i uszkodziły wykonane konstrukcje.

Po stronie polskiej powstało wiele inwestycji drogowych - m.in. rozbudowano drogę krajową nr 97 prowadzącą do przejścia granicznego na długości niemal 3 km, powstała druga przeprawa na Popradzie, poprzedzająca most graniczny oraz wybudowano rondo i umocniono brzeg rzeki. Koszt robót po stronie polskiej wyniósł 55 mln zł.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane