• rozwiń
    • WIG20 2272.73 +0.52%
    • WIG30 2599.96 +0.50%
    • WIG 59114.08 +0.39%
    • sWIG80 12799.11 +0.31%
    • mWIG40 4241.19 +0.08%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

CEPiK potrzebuje milionów złotych. "Konieczne jest przeprowadzenie dodatkowych prac"

Streżyńska o CEPiK-u: stuprocentową użyteczność uzyska w czerwcu 2018 roku Odtwórz: Streżyńska o CEPiK-u: stuprocentową użyteczność uzyska w czerwcu 2018 roku
Streżyńska o CEPiK-u: stuprocentową użyteczność uzyska w czerwcu 2018 roku "Źródło: tvn24"

System CEPiK 2.0 wymaga jeszcze kilkudziesięciu milionów złotych nakładów - poinformował podczas czwartkowego posiedzenia sejmowej komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej Karol Okoński, wiceminister cyfryzacji.

- Z racji pewnych dodatkowych prac, które będą musiały być teraz prowadzone zakładamy, że kolejne kilkadziesiąt milionów trzeba będzie w system dodatkowo włożyć. Będziemy starać się tę kwotę minimalizować - powiedział Okoński.

Przypomniał, że umowa na realizację systemu z Centralnym Ośrodkiem Informatyki opiewała na 150 mln zł.

- Po kolejnych aneksach w tym momencie jest to kwota 150 milionów złotych plus infrastruktura jeszcze do tego. W sumie jest to koszt pomiędzy 200 a 300 milionów złotych. To jest sumaryczny koszt - dodał.

Start z problemami

Nowy system CEPiK ruszył 13 listopada ubiegłego roku. Część urzędów miała jednak spore problemy z rejestrowaniem aut i wydawaniem stałych dowodów rejestracyjnych.

Anna Streżyńska, ówczesna minister cyfryzacji zapowiedziała wtedy, że CEPiK uzyska 100-procentową użyteczność w czerwcu 2018 roku.

Kilka dni temu Marek Zagórski, który aktualnie kieruje pracami resortu cyfryzacji przyznał, że CEPiK nie działa jeszcze jak należy i występują pojedyncze problemy.

W związku ze startem nowego systemu zmieniło się wiele przepisów. Jedną z najważniejszych nowości była zmiana sposobu płatności za badanie techniczne dopuszczające pojazd do ruchu. Teraz za test trzeba zapłacić przed, a nie po jego przeprowadzeniu.

Ma to ukrócić tzw. turystykę badań technicznych, w ramach której kierowcy nie uzyskawszy pozytywnego wyniku badania technicznego, przenosili się do innej stacji badań technicznych.

ZOBACZ, JAKIE ZMIANY DLA KIEROWCÓW WIĄŻĄ SIĘ ZE STARTEM CEPiK 2.0

Pozostałe zmiany

W nowych rozwiązaniach doprecyzowano i zwiększono zakres danych wprowadzanych do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Zdecydowano, że do CEPiK będą trafiać informacje o zabezpieczeniach na pojeździe, w tym jego zajęciu przez organ egzekucyjny czy o zabezpieczeniu majątkowym. Takie informacje są szczególnie istotne dla potencjalnych nabywców pojazdów używanych.

Nowelizowane przepisy zakładają też, że obok zakładów ubezpieczeń także Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) będzie zobowiązany do przekazywania do CEPiK informacji o szkodach istotnych, do jakich doszło w aucie podczas wypadku – w przypadku pojazdów nieubezpieczonych.

W nowych regulacjach przewidziano również możliwość zatrzymywania przez Straż Graniczną dowodów rejestracyjnych pojazdów i pozwoleń czasowych na prowadzenie auta. W rezultacie SG będzie przekazywać do CEPiK informacje o zatrzymanych dowodach rejestracyjnych oraz pozwoleniach czasowych.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane