• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-15 17:15

Dostosuj

Listy mogą dochodzić dłużej. Urząd chce sprawdzić, jak zareagują Polacy

Poczta Polska uruchomiła pierwsze automaty paczkowe Odtwórz: Poczta Polska uruchomiła pierwsze automaty paczkowe
Poczta Polska uruchomiła pierwsze automaty paczkowe "Źródło: Poczta Polska"

W przyszłym roku Urząd Komunikacji Elektronicznej będzie sondował, czy Polacy zgodzą się, by listonosz odwiedzał ich rzadziej, a przesyłki docierały wolniej niż dotychczas – ustaliła "Rzeczpospolita".

"Redefinicja usługi powszechnej (np. poprzez obniżenie standardów terminowości, zmniejszenie częstotliwości doręczeń listów czy wyłączenie niektórych usług) staje się coraz bardziej aktualna. Zmiany postulują eksperci Instytutu Pocztowego (IP). Nieoficjalnie mówią o niej też sami pocztowcy. Chodzi bowiem o poprawę kondycji Poczty Polskiej (PP)" - napisano w "Rzeczpospolitej".

Badanie

"Na razie Polska nie chce wychodzić przed unijny szereg i nowelizować prawa pocztowego. Szymon Huptyś, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury, zapewnił nas, że obecnie zmiany nie są rozważane. Co nie oznacza, że zasady usług powszechnych nie zmienią się w 2020 lub 2021 r" - czytamy w dzienniku.

"Rzeczpospolita" donosi jednak, że w przyszłym roku UKE zamierza przeprowadzić badanie społeczne dotyczące zapotrzebowania na pocztowe usługi powszechne. "Obejmą one określenie potrzeby korzystających z usług powszechnych oraz sposobu wypełniania przez operatora wyznaczonego obowiązku ich zapewnienia pod względem dostępności i jakości" – informuje "Rzeczpospolitą" UKE.

"Sytuacja PP robi się coraz trudniejsza. Instytut Pocztowy (IP) w najnowszym raporcie podaje, że "rentowność usługi powszechnej w obecnym kształcie staje się nie do utrzymania". A to ma wpływ na kondycję Poczty, która zamiast inwestować w modernizację, musi dopłacać do realizacji usługi powszechnej" - pisze dziennik.

– Nie starcza pieniędzy nie tylko na inwestycje, ale też na niezbędne podwyżki płac. Skutkiem jest spadająca jakość usług i wzrost niezadowolenia klientów – twierdzi cytowany przez "Rzeczpospolitą" Krzysztof Piskorski, prezes IP.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (12)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Dysanka
a czy listonosz będzie doręczał polecone do domu czy tak jak jest teraz wrzucał będzie łaskawie awizo do skrzynki ( pomimo tego ze jestem w domu) . następstwem jest odbiór w placówce gdzie sztucznie generuje się kolejki, bo przecież gdyby listonosz dostarczył polecony, nie stałabym w kolejce do okienka .
  • 4
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
dojna_zmiana
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
lastanetaarion
Nie ma problemu. O ile będzie to akceptowane przez dostawców mediów jako powód nieterminowej wpłaty zaległości i nie będą naliczane odsetki...
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
BArtur
Do tej pory korzystałem z Poczty Polskiej jako najlepszego dostawcy. Jeśli poczta będzie dochodziła dłużej skorzystam z kuriera konkurencji i tyle w temacie.
  • 3
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
kot Behemot
Ale o ile mamy czekać dłużej? Miesiąc, dwa, trzy? Ktoś badał w ogóle w jakim czasie dostarczane są przesyłki, że chcą wydłużenia? A teraz jest tak krótki, że generuje to tylko koszty?
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Lysander
Ceny usług od dwóch lat w górę o niemal 70%, czas dostawy dłuższy o 100%. Poczto - bujaj się. Żeby nie ustawiony przetarg na wysyłki sądowe i oficjalne pisma urzędowe Poczta Polska już dawno zostałaby zdmuchnięta z rynku przez konkurencję. Jakość usług, żałosna.
  • 6
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane