• rozwiń
    • WIG20 2358.40 -0.82%
    • WIG30 2685.18 -0.81%
    • WIG 59869.43 -0.70%
    • sWIG80 10983.80 +0.01%
    • mWIG40 4074.20 -0.52%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 14:40

Dostosuj

"Najdłuższe schody Europy" do przebudowy. Przetarg na budowę nowej jezdni autostrady

Szerzej z Warszawy do Łodzi. Trzeci pas na A2 coraz bliżej Odtwórz: Szerzej z Warszawy do Łodzi. Trzeci pas na A2 coraz bliżej
Szerzej z Warszawy do Łodzi. Trzeci pas na A2 coraz bliżej "Źródło: tvn24"

Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze ogłosił przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 18 - poinformowało na stronie internetowej Ministerstwo Infrastruktury. Ze względu na betonowe płyty i fatalny stan nawierzchni odcinek nazywany jest przez kierowców "najdłuższymi schodami Europy".

Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady. Chodzi o odcinek Olszyna - węzeł Golnice.

Termin składania ofert na dostosowanie pierwszych 22 km drogi do parametrów autostrady mija 15 stycznia 2019 r.

"Po ocenie potrzeb inwestycyjnych w skali całego kraju, mając też na uwadze dostępne środki finansowe w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), Minister Infrastruktury w sierpniu 2018 r. podjął decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na budowie południowej jezdni autostrady A18 w. Olszyna – w. Golnice" - głosi informacja na stronie resortu.

Co zbudują?

Zamówienie GDDKiA, jak wynika z informacji zamieszczonej na stronie MI, obejmuje wykonanie robót budowlanych na odc. od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady, węzła autostradowego Żary, obiektów inżynierskich - 3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, 1 most, 1 przejście pod autostradą.

Droga A18 biegnie przez woj. lubuskie i dolnośląskie, od granicy z Niemcami Olszyna–Forst (łączy się tutaj z niemiecką A15 w kierunku Berlina), przez obszar Borów Dolnośląskich aż do węzła Krzyżowa k. Bolesławca, gdzie łączy się z autostradą A4.

Południowa jezdnia A18 jest wybudowana z betonowych płyt, powstała jeszcze w latach 30. XX wieku.

Zły stan techniczny

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że na przebudowę południowej nitki trasy A18 kierowcy czekali od lat.

- Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży. Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - mówił Adamczyk.

Remont północnej jezdni, prowadzącej w kierunku Berlina, ukończono w 2007 roku.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane