• rozwiń
    • WIG20 2207.25 -1.02%
    • WIG30 2509.43 -0.87%
    • WIG 58447.30 -0.69%
    • sWIG80 11609.77 +0.04%
    • mWIG40 3809.56 +0.31%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka

Przegląd prasy: Rekomendacja na wagę złota

Przegląd prasy: Rekomendacja na wagę złota
Foto: Shutterstock Foto: Rekomendacje znajomych są traktowane jako najbardziej wiarygodne źródło informacji przez ponad 60 proc. Polaków

Dorośli Polacy chętnie zasięgają opinii najbliższego otoczenia lub szukają rekomendacji w internecie, zanim dokonają zakupu. Pozytywne opinie skutecznie motywują – pisze "Puls Biznesu".

Rekomendacje znajomych są traktowane jako najbardziej wiarygodne źródło informacji przez ponad 60 proc. Polaków – czytamy w artykule, który przedstawia wyniki badań zjawiska rekomendacji przeprowadzonych przez Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Dobra opinia

Badaczka, która zajmuje się zagadnieniami komunikacji nieformalnej, przepytała około tysiąca osób w wieku od 15 do 50 lat.

84 proc. ankietowanych przyznało, że poleciło komuś produkt lub usługę, a 46 proc. zadeklarowało, że zdarzyło im się kogoś zniechęcać do transakcji.

Rekomendacje dotyczą zazwyczaj filmów, restauracji, hoteli usług medycznych i prawniczych.

Ważne emocje

- Im bardziej badani są zaangażowani w zakup produktu, tym bardziej emocjonalnie podchodzą do rekomendacji – podkreśla autorka badania. Jak zaznacza, najważniejsze, a przez to rzeczywiście angażujące, są dla Polaków usługi prawnicze oraz zakup samochodu.

- Przy czym usługi są bardziej angażujące niż towary. Z usług prawnika, lekarza czy fryzjera możemy skorzystać jednorazowo i efekt jest jasny. Albo prawnik nam pomoże, albo wyzdrowiejemy, albo fryzura się uda, albo nie – podsumowuje badaczka.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane