• rozwiń
    • WIG20 2286.46 -0.60%
    • WIG30 2629.28 -0.57%
    • WIG 59092.01 -0.48%
    • sWIG80 11610.11 +0.08%
    • mWIG40 4032.87 -0.30%

Ostatnia aktualizacja: 2019-06-14 17:15

Dostosuj

Przegląd prasy. W tym zawodzie pracę dostaniesz od zaraz

Przegląd prasy. W tym zawodzie pracę dostaniesz od zaraz
Foto: hin255 / Shutterstock.com Foto: Brakuje kierowców ciężarówek

Przewoźnicy drogowi mają wielki kłopot - brak pracowników. W dodatku łatwiej chyba zostać pilotem samolotu niż kierowcą ciężarówki - zwraca uwagę "Puls Biznesu".

- Od kiedy nasze wojsko przestało szkolić poborowych w zawodzie kierowcy - mechanika nie powstała żadna systemowa alternatywa. W rezultacie dzisiaj 36 proc. kierowców z kategorią C+E ma od 55 do 64 lat, a 38 proc. ponad 65 lat - tłumaczy Paweł Trębicki szef Raben Transport.

Trudy życia w trasie

Młodzi ludzie coraz częściej po prostu nie godzą się na trudy życia w trasie i częstą rozłąkę z rodziną. Chcieliby chociaż co kilka dni spędzać trochę czasu w domu, a przy kursach na dłuższych trasach nie zawsze jest to możliwe. Na brak kierowców wpływają także wymagania związane z uzyskiwaniem kwalifikacji. Aby otrzymać uprawnienia do przewozu rzeczy, kierowca powinien ukończyć kurs - kwalifikację wstępną trwającą aż 280 godzin.

- I za to wszystko trzeba płacić, a kandydat aż przez dwa miesiące musi zdobywać wątpliwej przydatności i aktualności wiedzę teoretyczną. Nic dziwnego, że wiele osób rezygnuje ze zdobywania zawodu kierowcy, a przyszły pracodawca i tak musi szkolić na własną rękę - dodaje Trębicki.

Zobacz: wicepremier Morawiecki o stawkach minimalnych dla kierowców

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (12)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
SEBBAX
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
piwko_2006
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Inteligentny
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
jan pierwszy
  • 4
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
maciej_walkowiak
O ile kurs na C jakoś ogarnąłem (nawet egzamin nie był tragiczny), to kurs na przewóz rzeczy to totalna porażka. Gdyby obciąć jakieś informacje o tasiemcach,glistach ludzkich oraz jaka firma może prowadzić usługi transportowe to kurs trwałby może 50 godzin ...
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Sebek 1
Proponuję Urzędom Skarbowym przyglądnąć się jak zatrudniani są Polscy kierowcy....najniższa krajowa(reszta pod stołem), płacone z kilometra przejechanego albo płacone procent z frachtu....TAKI JEST OBRAZ POLSKIEGO PRACODAWCY....
  • 4
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Damian_bojo
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
pineska34
  • 3
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
marek_oleszczuknabr
  • 3
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
czacza 132
Panie Marku przepisy amerykanskie w porownaniu do europejskich to maly pikus.Jestem tez kierowca w USA i nie narzekam codziennie jestem w domu , pracuje 4 dni w tygodniu , chyba ze brakuje obsady na ciezarowce to mam nadgodziny czyli dodatkowy dzien lub dwa placone 1.5 dniowki.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Efendi123
Przewoźnicy chceli płacić mało żeby jak najwiękcej zarobić. W efekcie, wielu kierowców pracuje dla zachodnich firm za zachodnie stawki i w zachodnich warunkach pracy :)
  • 4
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane