• rozwiń
    • WIG20 2331.08 +0.99%
    • WIG30 2676.59 +1.15%
    • WIG 60003.90 +0.96%
    • sWIG80 11629.93 +0.12%
    • mWIG40 4044.39 +1.18%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Rząd PiS

Kierowcy jeszcze poczekają. Wydłużono przetarg na ostatni fragment A1

Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? Odtwórz: Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego?
Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? "Źródło: tvn24bis.pl"

Na październik wyznaczono obecne terminy składania ofert na budowę brakujących odcinków autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa. To już kolejna zmiana daty. Pierwotnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała zebrać oferty wykonawców na przełomie sierpnia i września.

Obecnie terminy te przypadają na 3 października w oddziale łódzkim GDDKiA i 18 października - w oddziale katowickim.

Regionalne oddziały Dyrekcji w Katowicach oraz Łodzi ogłosiły przetargi na budowę brakujących odcinków A1 30 czerwca. Liczący 81 km fragment autostrady ma być - według założeń Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa - gotowy w 2021 roku. Na inwestycję zabezpieczono, za zgodą ministra finansów, 4 miliardy złotych z Krajowego Funduszu Drogowego.

Przedłużone przetargi

Na początku sierpnia katowicki oddział przedłużył z 1 do 18 września przetarg dotyczący odcinka, który będzie realizowany na terenie województwa śląskiego. W opublikowanym wówczas sprostowaniu do dokumentacji przetargowej zmieniono zapisy dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej oferentów, wymogów związanych ze zdolnością techniczną i kwalifikacjami zawodowymi ich personelu oraz terminu składania ofert.

Następnie termin składania ofert na brakujący odcinek A1 w województwie śląskim został przedłużony o kolejny miesiąc - do 18 października.

Z kolei łódzki oddział GDDKiA początkowo przedłużył termin składania ofert dotyczących czterech tamtejszych odcinków autostrady z 30 sierpnia do 1 września. Powodem była publikacja pod koniec lipca kilkunastostronicowej zmiany treści tzw. specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmieniono m.in. zasady przyznawania punktów przetargowych. Aktualny termin składania ofert wyznaczono na 3 października.

Brakujące odcinki

Po udostępnieniu 1 lipca ubiegłego roku odcinka Tuszyn-Stryków oraz po otwarciu powstającego już fragmentu A1 Częstochowa-Pyrzowice (planowo w 2019 roku) obecne przetargi powinny doprowadzić do ukończenia pięciu brakujących jeszcze odcinków autostrady A1. Powstaną one w śladzie zbudowanej w latach 80. ubiegłego wieku drogi. Wszystkie mają być budowane w technologii betonu cementowego.

 

Kryteria oceny

Kryteriami oceny w katowickim przetargu mają być cena - 60 pkt. oraz kryteria pozacenowe - w 40 pkt. (w tym równość podłużna nawierzchni - 8 pkt., personel wykonawcy - łącznie 6 pkt., skrócenie terminu realizacji - 12 pkt., zapewnienie przejezdności w trakcie budowy trzema pasami ruchu - 9 pkt. oraz zagospodarowanie na placu budowy destruktu z rozbiórki istniejącej nawierzchni - 5 pkt.).

Pierwotnie łódzki przetarg miał nieco inne kryteria oceny. Wraz ze zmianą specyfikacji pod koniec lipca zostały one zmienione - zbliżając je do zastosowanych przez oddział katowicki.

Zamawiający w obu przetargach wymagają, aby prace projektowe i roboty - wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie - zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy. Minimalny dopuszczalny termin realizacji to 32 miesiące od daty zawarcia umowy, wraz z uzyskaniem decyzji.

Wieloletnie przygotowania

Według GDDKiA fragment autostrady A1 między węzłami Tuszyn oraz Piotrków Zachód będzie miał, tak jak teraz, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Między węzłami Piotrków Zachód i Piotrków Południe zachowany zostanie obecny przekrój dwóch jezdni po cztery pasy ruchu, a między węzłami Piotrków Południe i Częstochowa trasa zostanie rozbudowana z dwóch do trzech pasów ruchu w każdą stronę.

Ogółem na całym przebiegu A1 między węzłami Tuszyn i Częstochowa Północ zaplanowano pięć węzłów drogowych (Piotrków Zachód, Piotrków Południe, Kamieńsk, Radomsko oraz Mykanów).

Przygotowania do budowy fragmentu autostrady A1 Częstochowa - Tuszyn trwały od lat. Ostatecznie Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów postanowił wiosną br., że odcinek ten będzie realizowany ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane