• rozwiń
    • WIG20 2319.71 -0.23%
    • WIG30 2662.64 -0.26%
    • WIG 59738.56 -0.33%
    • sWIG80 11584.37 -0.50%
    • mWIG40 4033.33 -0.77%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Przepełnione paczkomaty i opóźnienia. Klienci się skarżą, InPost odpowiada

Przepełnione paczkomaty i opóźnienia. Klienci się skarżą, InPost odpowiada
Foto: Shutterstock Foto: Klienci narzekają na opóźnienia, przepełnione paczkomaty i zajętą infolinię

Coraz więcej Polaków prezenty świąteczne zamawia przez internet i zamiast tłoczyć się w centrach handlowych, odbiera je w paczkomatach. W tym roku InPost odnotowała 150-procentowy wzrost liczby paczek w stosunku do ubiegłorocznego okresu przedświątecznego. Rekordowa liczba zamówień powoduje jednak opóźnienia i spore zamieszanie. Sfrustrowani klienci żalą się na Facebooku, firma prosi o cierpliwość.

"Od wczoraj 6 rano moja paczka kurierska jest przetrzymywana w oddziale InPost, kiedy wreszcie będzie dostarczona? Infolinia od wczoraj jest zablokowana. Bajzel na kółkach".

"Moja paczka 6 dni temu nie znalazła miejsca w paczkomacie i do tej pory cisza co z nią dalej. Przekierowanie straciło ważność poprzez noc a infolinia i formularze cisza…",

"Też dzwonię i dzwonię bez skutku. Moja paczka jest nie wiadomo gdzie".

Takie i dziesiątki innych komentarzy można znaleźć na facebookowym profilu  InPostu. Klienci skarżą się na długi czas oczekiwania, brak miejsca w paczkomatach i zajętą infolinię.

Firma odpowiada im: "prosimy naszych klientów o wyrozumiałość, ten okres świąteczny jest naprawdę wyjątkowy pod względem ilości przesyłek".

Przepełnione paczkomaty

Podobne sygnały o problemach docierają do nas za pośrednictwem Kontaktu24. Zapytaliśmy o nie rzecznika InPostu Wojciecha Kądziołkę.

Jak tłumaczy, wiele opóźnień spowodowanych jest faktem, że paczkomaty są przepełnione i kurier - mimo dowiezienia przesyłki na czas - nie może jej zostawić dla odbiorcy. Dlatego firma prosi klientów o jak najszybszy odbiór paczek, prowadzi również akcję mobilizującą: każda osoba, która odbierze paczkę w czasie sześciu godzin od dostarczenia, dostanie prezent w postaci e-booka.

- Po naszym apelu obserwujemy przyspieszenie rotacji paczek w paczkomatach. Obrót nawet w tych urządzeniach mniej obleganych jest zdecydowanie szybszy - deklaruje rzecznik inPostu.

Kądziołka tłumaczy, że w tym roku jest rekordowo dużo zamówień i mimo przygotowań firmy do okresu świątecznego, trudno sprostać liczbie paczek.

- Do tegorocznego sezonu przygotowaliśmy się w sposób naprawdę staranny. We wrześniu zainwestowaliśmy w najnowocześniejszą sortownię w Polsce, w której podwoiliśmy możliwość obsługi sortowania i ekspediowania paczek. W ubiegłym roku do naszej sieci paczkomatów dołożyliśmy 600 maszyn. Zatrudniliśmy na okres świąteczny dodatkowo tysiąc kurierów - wylicza.

Zajęta infolinia

Wiele osób narzeka również, że z firmą nie sposób się skontaktować. Relacjonują swoje bezskuteczne próby dodzwonienia się na infolinię oraz brak odpowiedzi na wiadomości zostawiane na stronie firmy i jej profilu.

I w tym przypadku firma argumentuje, że zamieszanie spowodowane jest ogromną liczbą paczek, które czekają na dostarczenie przed świętami.

- Większa liczba przesyłek, to większa liczba zapytań ze strony klientów - tłumaczy Kądziołka. Dodaje, że w okresie przedświątecznym działy reklamacji pracują w zwiększonej obsadzie.
- 40 proc. klientów zadaje pytania przez stronę internetową, średni czas oczekiwania na odpowiedź, to ok. 45 minut - tłumaczy rzecznik. Dodaje, że są takie godziny w ciągu dnia, gdy więcej osób próbuje skontaktować się z firmą, wówczas trzeba czekać dłużej.

Dostawy także w Wigilię

InPost poinformował na stronie internetowej i w mediach społecznościowych, że nie gwarantuje doręczenia przed świętami przesyłek nadanych po 19 grudnia.
- Ale mogę obiecać że zrobimy wszystko aby przesyłki trafiły do odbiorców, nawet te nadane w ostatniej chwili - deklaruje rzecznik. Dodaje, że w tym roku firma będzie pracować również w sobotę, 24 grudnia, by zdążyć dostarczyć jak najwięcej prezentów.
- Mogę zadeklarować, dla osób, których przesyłki się opóźniają, że będziemy pracowali do ostatniej godziny przed Wigilią - zapowiada.
Zobacz: Ile Polaków kosztują święta? (Film z 19.12.2016)

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (29)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Damianbdr1
Paczkę z oddziału InPost oddalonego o 25km dostarczają już tydzień i coś się zjawić nie mogą . W tym samym czasie zamówiłem paczek pocztą polska odległość podobna doszła w ciągu 3 dni .
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
ram
Loading...
ram
To chyba zależy od ludzi w danym oddziale InPost i jak sobie organizują pracę. Teraz w Warszawie też brakuje miejsc w paczkomatach, ale InPost na cały dzień (do 21.00 !) podstawia pod takie paczkomaty ciężarówkę i kurier wydaje paczki wprost z pojazdu . Czyli można i tragedii nie ma.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Kriszny
  • 0
  • 3
  • zgłoś naruszenie
zamknij
VanitasVanitatum
InPost a ja i tak Was uwielbiam i jestescie wybawieniem od koszmaru pt. Poczta Polska. Jak tylko moge to zamawiam z dostawa do paczkomatu i nigdy nie bylo problemow. Pozdrawiem :-)
  • 3
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
JP17
  • 4
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
maxymco
A u mnie paczkomaty działają wyśmienicie i nie wyobrażam sobie teraz zamawiać dostawy przez Pocztę. Jak coś kupuję to opcja paczkomatów jest u mnie priorytetowa. Nie ma, szukam u kogoś innego.
  • 3
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
jacek_paluch87kw
  • 0
  • 2
  • zgłoś naruszenie
zamknij
duxdaro
Jeden raz w życiu skorzystałem z usług InPostu. Paczka z miasta oddalonego o 60km szła tydzień czasu... Dziękuję, nigdy więcej.
  • 0
  • 3
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Pawelus24
  • 3
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane