• rozwiń
    • WIG20 2235.52 -0.59%
    • WIG30 2531.97 -0.67%
    • WIG 58816.98 -0.55%
    • sWIG80 11572.11 -0.16%
    • mWIG40 3758.82 -0.57%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Przedsiębiorcy boją się współpracy z nowicjuszami

Przedsiębiorcy boją się współpracy z nowicjuszami
Foto: Shutterstock Foto: Przedsiębiorcy boją się współpracy z nowicjuszami

Złe opinie krążące w internecie na temat firmy lub też brak jakikolwiek opinii oraz krótki okres prowadzenia działalności - to najczęstsze powody nieufności przedsiębiorców do nowych kontrahentów – wynika z badań Rzetelnej Firmy.

Program "Rzetelna Firma", skupia firmy kierujące się kodeksem etycznym w zakresie uczciwości, rzetelności i wiarygodności prowadzonego biznesu. Program prowadzony jest pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.

Celem badania przeprowadzonego pomiędzy majem a lipcem br. na grupie ponad 1000 firm było przeanalizowanie, czym kierują się przedsiębiorcy, by podejmować bezpieczne dla nich decyzje biznesowe.

Ryzykowne transakcje

Z zebranych danych wynika, że aż 64,13 proc. przedsiębiorców stwierdziło, iż ryzyko transakcji wzrasta, jeśli w internecie pojawiają się nieprzychylne opinie o ich potencjalnym kontrahencie. Wśród osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą takie opinie mają znaczenie dla 77,7 proc. ankietowanych natomiast wśród firm średnich i dużych odsetek ten wyniósł 48,7 proc.

Autorzy badania zwrócili uwagę, że podejrzliwość przedsiębiorców wzbudza także brak w sieci jakikolwiek informacji o kontrahencie - 47 proc. właścicieli firm deklarowało, że w takiej sytuacji czuje się zaniepokojona.

- Firmy niestety wciąż nie doceniają potencjału, jaki tkwi w internecie. Mimo, iż wydaje się, że strona internetowa w dzisiejszych czasach jest standardem, to okazuje się, że nie ma jej aż 30 proc. firm - wskazał prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.

Dobry wizerunek

Podkreślił też, że badanie jasno pokazuje, iż dbanie o dobry wizerunek w internecie przynosi wymierne korzyści - pomaga zdobyć nowych klientów i zwiększa sprzedaż. - Warto też starać się o dobre opinie i referencje klientów, bo to podnosi wiarygodność firmy. Tym bardziej, jeśli jej staż jest krótki, co (jak wynika z badania) rodzi nieufność - dodał.

Przebadani przedsiębiorcy wskazali bowiem, że jeśli firma działa na rynku krócej niż rok, to traktowana jest przez kontrahentów z większą ostrożnością. Co ciekawe, dla przedstawicieli średnich i dużych firm jest to o wiele częściej wskazywany czynnik ryzyka (68,7 proc.) niż dla najmniejszych biznesów (32,34 proc.).

Z zebranych odpowiedzi wynika ponadto, że dla 84 proc. respondentów najbardziej wiarygodne są firmy polecane przez innych przedsiębiorców, którzy już z nimi współpracowali. Na drugim miejscu znalazły się pozytywne opinie w mediach, np. artykuły lub fora internetowe.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1115 przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki przez zespół prof. Jana Fazlagicia z Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane