• rozwiń
    • WIG20 2159.91 +1.74%
    • WIG30 2443.18 +1.81%
    • WIG 56895.37 +1.54%
    • sWIG80 11446.40 +0.22%
    • mWIG40 3629.46 +1.17%

Ostatnia aktualizacja: 2019-10-11 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Szybciej do Niemiec. Dokończą budowę autostrady A6

Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? Odtwórz: Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego?
Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? "Źródło: tvn24bis.pl"

Podpisano umowy na przebudowę odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica i rozbudowę węzła Szczecin Kijewo. Są to ostatnie fragmenty tej drogi posiadające nawierzchnię z wykonanych 80 lat temu płyt betonowych - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Oba zadania będzie realizowała firma Energopol Szczecin. Łączna wartość podpisanych w piątek umów to około 92 miliony złotych (35,4 mln - odcinek szlakowy i 56,6 mln - węzeł). Zakończenie realizacji planowane jest pod koniec 2019 roku (odcinek szlakowy) i w połowie 2020 roku (węzeł Kijewo).

Jak wskazano, zrealizowanie tych inwestycji będzie oznaczało ukończenie autostrady A6.

Znikną płyty betonowe

"Szczecin Dąbie - Rzęśnica to ostatni odcinek szlakowy autostrady A6 posiadający wykonaną 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie. W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa" - czytamy w komunikacie GDDKiA.

Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt, a cała trasa wygrodzona. Przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie, gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek, a zakończy przez węzłem Rzęśnica. Jak dodano, ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Miękowo - Rzęśnica drogi S3.

Węzeł po nowemu

Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z DK nr 10 został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie na przełomie lat 70. i 80. został rozbudowany o południową część.

"Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne. Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle" - wylicza GDDKiA.

Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km.

Wskazano, że roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo-rozprowadzających w ciągu autostrady A6. Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który ma zapewnić poprawę płynności i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Utrudnienia dla kierowców

GDDKiA przypomina, że autostrada A6 na tym odcinku przebiega wspólnie z drogą S3, czyli główną trasą prowadzącą nad morze. Natężenie ruchu podczas wakacji wzrasta w tym miejscu nawet trzykrotnie.

Dlatego, jak podkreślono, od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi. Mają być dostępne zatem po dwa pasy ruchu w każdą stronę, zarówno na odcinku szlakowym, jak i w obrębie węzła Szczecin Kijewo.

Poza okresem wakacyjnym można się spodziewać zamknięcia jednej z jezdni autostrady celem jej przebudowy (ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią). Utrudnień na pewno nie unikną również kierowcy jadący drogą krajową numer 10 przez węzeł Szczecin Kijewo.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane