• rozwiń
    • WIG20 2198.42 -0.88%
    • WIG30 2497.66 -0.90%
    • WIG 58062.92 -0.79%
    • sWIG80 11577.19 -0.16%
    • mWIG40 3782.75 -0.99%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 12:55

Dostosuj

Wielka awaria, karty pobierały pieniądze podwójnie. "Środki zostaną zwrócone"

Szwecja rezygnuje z gotówki. Plastik zamiast bilonu i banknotów Odtwórz: Szwecja rezygnuje z gotówki. Plastik zamiast bilonu i banknotów
Foto: Shutterstock | Video: tvn24bis Foto: W ostatnich dniach problemy z płatnościami mieli użytkownicy kart Mastercard | Video: Szwecja rezygnuje z gotówki. Plastik zamiast bilonu i banknotów

"Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard mogły zostać obciążone podwójnie" - poinformowała firma płatnicza. Komunikat w tej sprawie opublikował też Alior Bank, a o problemach z płatnościami informowali w ostatnich dniach internauci. Mastercard zapewnia, że pracuje nad identyfikacją podwójnie naliczonych transakcji i automatycznie zostaną one skorygowane, bez konieczności składania reklamacji.

O problemach w ostatnich dniach informowali nas internauci na Kontakt 24. "Ostatnio logując się na konto przez internet zauważyłem że opłaty dokonane kartą Mastercard z dnia 01.04.17 zostały podwójnie zaksięgowane" - czytamy w jednej z wiadomości (pisownia oryginalna - red.).

Podobnych zgłoszeń jednak nie brakuje, a o problem postanowiliśmy zapytać przedstawicieli firmy.

Przyczyny awarii

"Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie" - czytamy w odpowiedzi przesłanej tvn24bis.pl przez Annę Marciniak, menedżer ds. Komunikacji w polskim oddziale MasterCard Europe.

Przyczyny problemów nie są jeszcze znane.

"Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków" - dodano.

Przedstawicielka Mastercard zapewnia ponadto, że "osoby, których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie będą musiały składać indywidualnych reklamacji. Środki zostaną zwrócone automatycznie".

Cała operacja może potrwać do kilku dni.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Tschochke_schmear
Przyjmijmy, że portfel z gotówką jest o 400g cięższy niż bez. I za cene tej 'wygody' mamy się pozbyć możliwości władania własnymi pieniądzami i oddać całą kontrolę bankom i rządom?
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Kurumii
Od 17 lat nie miałam dolara w reku. Wszędzie place tylko kartami, a rożne opłaty wyłącznie za pośrednictwem Netu. Nawet do Polski lecąc nie posiadam dolara. Po co?, jak w każdym automacie ATM gotówkę mogę wypłacić w Polsce.
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane